Bosch, cu fabrică la Cluj, a înregistrat vânzări record în România. Grupul pregătește investiții de proporții

Bosch, cu fabrică la Cluj, a înregistrat vânzări record în România. Grupul pregătește investiții de proporții

Cu un profit mai mare cu 12% în 2022, grupul Bosch, care deține o unitate de producție în parcul industrial Tetarom 3 Jucu, pregătește o investiție de aproximativ 1 miliard de euro într-un centru de inginerie și producție în Suzhou, China.

Grupul Bosch a generat anul trecut vânzări totale de 88,4 miliarde de euro, în creștere cu aproximativ 12 procente, iar EBIT (câștigurile înainte de dobânzi și impozite) din operațiuni a ajuns la 3,7 miliarde de euro. Grupul va investi aproximativ 950 de milioane de euro, pe parcursul a zece ani, într-un centru de inginerie și producție în Suzhou, China, iar până în 2026, plănuiește să investească încă 3 miliarde de euro în activitatea de plăcuțe semiconductoare, potrivit unui comunicat al grupului.

Bosch, cu fabrică la Cluj, afaceri de aproape 500 mil. euro în România

Grupul Bosch este prezent în România de peste 28 de ani şi are în jur de 8.800 de angajaţi în şase entităţi. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piaţa din România.

Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare şi dezvoltare din Cluj şi Bucureşti şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 420.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2022). Conform cifrelor preliminare, vânzările companiei au atins cifra de 88,4 miliarde de euro în 2022. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproximativ 440 de filiale şi companii regionale din 60 de ţări.

„Exerciţiul financiar 2022 s-a dovedit dificil şi a demonstrat încă o dată că Bosch este o companie rezilientă şi, în acelaşi timp, posedă o putere de inovare extraordinară. Într-un context care rămâne dificil, ne asigurăm oportunităţile de creştere la nivel mondial prin investiţii specifice şi ne extindem prezenţa internaţională”, a declarat Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, cu ocazia prezentării cifrei de afaceri preliminare a companiei..

Recent, Bosch a anunţat că aproximativ 950 de milioane de euro vor fi investite pe parcursul a zece ani într-un centru de inginerie şi producţie în Suzhou, China. Centrul va crea soluţii şi produse de mobilitate în domeniile electrificării şi automatizării, care vor fi special concepute pentru a răspunde cererii de pe piaţa locală. În acelaşi timp, Bosch contribuie la consolidarea statutului Europei ca locaţie de înaltă tehnologie.

„Un prim exemplu este extinderea fabricilor noastre de plăcuţe semiconductoare din Dresda şi Reutlingen. Până în 2026, plănuim să investim încă 3 miliarde de euro în activitatea noastră de plăcuţe semiconductoare – de asemenea, ca o contribuţie la contracararea penuriei de cipuri în sectorul mobilităţii”, a declarat Hartung.  

De asemenea, Bosch intenţionează să se concentreze mai mult pe extinderea afacerii sale la nivel global, în locuri precum Egipt, India, Mexic, Statele Unite ale Americii şi Vietnam.

Pentru Bosch, schimbările de pe piaţă şi din mediul tehnologic determinate de conectivitate, automatizare şi electrificare, în special, împreună cu importanţa crescândă a sustenabilităţii, vor fi factori de creştere în anii următori. Cererea suplimentară în regiunile emergente, precum ţările ASEAN, va iniţia o creştere viitoare a pieţei. În acest context, Hartung consideră compania ca fiind bine poziţionată, în contextul situaţiei economice şi politicii energetice. Cu toate acestea, penuria de energie care determină inflaţia ar putea avea un impact negativ asupra consumului şi, prin urmare, asupra stabilităţii monetare, pe termen lung. Din acest motiv, el a salutat introducerea unei politici monetare restrictive de către banca centrală. În acelaşi timp, a avertizat împotriva formării de blocuri economice globale.

Comenteaza