CJ Cluj: Peste 1.000 de cereri de certificate de urbanism depuse exclusiv online în anul 2024

CJ Cluj: Peste 1.000 de cereri de certificate de urbanism depuse exclusiv online în anul 2024

Consiliul Județean Cluj a realizat o analiză a modului de funcționare a aplicației Ghișeul Unic, la mai bine de doi ani de la emiterea, în sistem on-line, în premieră absolută pentru România, a primului certificat de urbanism digital smart, perfect valid din punct de vedere juridic.

Potrivit analizei, Consiliul Județean Cluj a atins pragul de nu mai puțin de 1.000 de cereri depuse exclusiv online, în anul 2024, pentru emiterea de certificate de urbanism. Astfel, un procent de 60% din totalul cererilor pentru eliberarea certificatelor de urbanism primite au fost formulate prin intermediul aplicației Ghișeul Unic. Comparativ cu anii precedenți creșterea este una constantă și semnificativă,  respectiv 13% în 2022, și 35% în 2023.

Am pornit această revoluție administrativă cu scopul de a ușura interacțiunea cetățeanului cu instituția și, totodată, pentru a ne adapta schimbărilor și a fi în pas cu vremurile pe care le trăim. Implementarea documentelor de urbanism, și nu numai, în format digital, se dovedește a fi un real succes în demersul nostru de a realiza tranziția spre o administrație on-line, digitalizată și modernă, dovadă fiind interesul tot mai crescut din partea publicului țintă”, a transmis șeful CJ Cluj, Alin Tișe.

În ceea ce privește zonele pentru care s-au solicitat cele mai multe certificate de urbanism online, în fruntea clasamentului se situează comuna Ciurila, cu un număr de 234 de documente emise, urmată de comunele Feleacu, cu 95 de certificate, Mărișel cu 63, Beliș cu 55, Aiton cu 46 și Rîșca cu 41.

Prin intermediul platformei Ghișeul Unic (https://public.cluj.archi/), Consiliul Județean a reușit să digitalizeze întregul proces de obținere online a certificatelor de urbanism (CU) și a autorizațiilor de construire (AC), precum și al altor 13 categorii de documentații urbanistice.

Totodată, Consiliul Județean a reușit să digitalizeze, până în prezent, cu personalul propriu angajat din cadrul instituției, fără costuri suplimentare, 5 documentații necesare în cazul derulării unor lucrări în proximitatea sau care implică utilizarea drumurilor județene, solicitări în vederea obținerii finanțărilor nerambursabile de la Consiliul Județean Cluj, două tipuri de cereri în domeniul turismului, 6 tipuri de cereri în vederea închirierii unor spații în incinta Stadionului Cluj Arena, 11 categorii de acte emise de către I.S.U. Cluj, respectiv 5 tipuri de documente eliberate de Compania de Apă Arieș S.A.

Comenteaza