Cluj-Napoca, repetent la TURISM: "doresc să viziteze super-orașul creat în imaginația lor (...) ceva lipsește" / Parcările, un alt mare MINUS

Cluj-Napoca, repetent la TURISM: "doresc să viziteze super-orașul creat în imaginația lor (...) ceva lipsește" / Parcările, un alt mare MINUS

Deși orașul Cluj-Napoca este tot mai lăudat, din punct de vedere turistic nu prea are cu ce se lăuda. Noroc cu festivalurile Untold, TIFF, Electric Castle. Există totuși niște soluții, arată un sondaj CazareClujNapoca.ro. 

Piedicile cu care se confruntă unitățile de cazare:

  • valoarea taxelor sau impozitelor
  • modificările legislative ca o piedică în calea creșterii lor
  • lipsa personalului calificat
  • creșterea prețurilor la utilități

Nemulțumirile turiștilor:

  • oaspeții lor se plâng de inaccesibilitatea orașului cu mașina personală, precum și de numărul redus de locuri de parcare sau de inconveniența poziționării lor
  • creșterea prețurilor constituie o altă provocare raportată de turiști
  • insuficiența numărului de unități prezente pe platformele principale de profil

Măuri eficiente din punctul de vedere al patronilor de unități de cazare:

  • potențial ridicat în organizarea evenimentelor tip Untold
  • creșterea atractivității zonei centrale (spațiu mai mare, magazine ale brand-urilor importante, mai multe evenimente)
  • crearea unor trasee turistice bine definite
  • realizarea unui ghid online a orașului care să redea mai bine potențialul său turistic pe toate palierele

Reprezentantul uneia dintre unitățile de cazare participante la acest chestionar a descris dificultatea cu care se confruntă: „Lumea aude frecvent în media despre Cluj-Napoca, dar când întâlnim turiști care doresc să viziteze super-orașul creat în imaginația lor, ne simțim un pic în impas. Le spunem de Grădina Botanică, de Cetățuie, de Parcul Central, de muzee... Ceva lipsește din magia orașului.”

În perioada 2022, aproape jumătate dintre unitățile de cazare respondente raportează o creștere a numărului de turiști. Cele mai multe structuri raportează faptul că scopurile principale ale turiștilor sunt cele de business, de tranzit și medical. 

Comenteaza