Ţigănaş despre dalele din Piaţa Gării: „Sunt aceleaşi mâini din centru"

Ţigănaş despre dalele din Piaţa Gării: „Sunt aceleaşi mâini din centru
Arhitectul Şerban Ţigănaş a analizat lucrările din Piaţa Gării, date în folosinţă în această săptămână.

Preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România, Şerban Ţigănaş, a vorbit pentru ZIUA de CLUJ despre concepţia care a stat la baza proiectului Pieţei Gării, dar şi despre detaliile lucrării. Săptămâna aceasta, piaţa modernizată la suprafaţă, dar şi tunelul care leagă cele două pasaje din zonă au fost date în folosinţă.

„Piaţa Gării aştepta de peste 20 de ani să fie reabilitată şi transformată în holul de intrare în oraş. Dacă gara este poarta de intrare, atunci piaţa este holul sau prima cameră. Camera aceasta nu a fost tratată aşa cum ar fi trebuit, era totul vraişte. E un lucru foarte bun că s-a gândit o modernizare, era o nevoie pe care am semnalat-o de mult timp. Aş avea însă un comentariu: acest proiect a rămas tributar proiectului de modernizare a liniei de tramvai, care s-a desfăşurat anterior şi care a fost o şansă pierdută. Trebuia schimbat traseul liniei de tramvai, se putea repoziţiona şi gândi un spaţiu mai generos pentru pietoni şi se putea optimiza circulaţia. Pe ei nu i-a interesat decât să schimbe liniile de tramvai", a spus Ţigănaş.

Arhitectul s-a arătat nemulţumit de aspectul de detaliu al lucrării, chiar dacă per ansamblu a identificat şi lucruri bune care s-au făcut.

„Spaţiul de la gară este mai mare decât platforma reabilitată, iar modernizarea este departe de a fi terminată. Mai avem zona unde este locomotiva şi cea din faţa gării mici. Dacă aparţine CFR, nu e nicio problemă, se poate rezolva în comun cu primăria; e normal să existe o colaborare între instituţii.

Conectarea pasajelor este benefică. Rămâne să vedem cum vor rămâne aceste pasaje civilizate, curate. Nu cred că oamenii s-au schimbat, degeaba modernizăm piatra şi punem lumini moderne.

La calitatea lucrărilor, sunt de aceeaşi părere cu domnul profesor Vasile Mitrea (AICI). Degeaba foloseşti materiale de bună calitate şi un design actualizat, dacă punerea în operă nu este calificată. Sunt aceleaşi mâini din centru, nu e nicio surpriză. Se vede clar lipsă de experienţă, necunoaşterea unor lucruri esenţiale cum ar fi tăierea şi poziţionarea pietrei, rostuirea sau planeitatea", a subliniat Şerban Ţigănaş.

 

Comenteaza