Proiectul benzii dedicate. Date culese dintr-un studiu de trafic
- Scris de Ziua de Cluj
- 08 Feb 2018, 11:06
- Administraţie
- Ascultă știrea
În august 2017, pe axa est-vest a Clujului a fost amenajată o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun. A fost momentul final al unei perioade de multe luni în care s-a tot bâjbâit, s-a măsurat de zece ori şi s-a tăiat o dată, nu cumva Clujul să păţească precum Bucureştiul.
Banda pleacă de lângă biserica „Sfântu Petru" şi se opreşte pe Memorandumului; altfel spus, leagă sediul Companiei de Transport Public de Primărie. Aici însă proiectul a intrat în impas. Pe Bulevardul 21 Decembrie sunt multe benzi, şoferii nu au simţit aproape deloc schimbarea; pe Memorandumului au rămas de asemenea două benzi pentru şoferi, chiar dacă pe final de stradă se încăpăţânează să nu înţeleagă pe unde trebuie să o apuce. Marea provocare este însă strada Moţilor; dacă se păstrează configuraţia actuală a marcajelor şi se introduce doar banda dedicată, maşinile de pe axa est-vest se vor înghesui cu toatele pe un singur fir. Emil Boc a susţinut că municipalitatea este hotărâtă să meargă mai departe.
„Noi vrem să mergem înainte cu proiectul, dar ne-au cerut time-out specialiştii din comisia de circulaţie. Nu sunt expert să propun soluţii pe care nu le validează specialiştii. Le-am spus „aţi cerut timp să elaboraţi un plan, să elaboraţi scenarii alternative, aveţi termen data de 1 martie". Apoi vom începe să discutăm soluţiile cu opinia publică, să organizăm dezbatere", a spus Emil Boc, la Realitatea FM.
ZIUA de CLUJ a vorbit cu specialiştii pe zona de transport în comun şi nu ştiau nimic despre 1 martie. Există un alt proiect care se leagă de luna martie: un studiu de trafic, necesar pentru atragerea de fonduri europene. "Din acest studiu ne vom culege datele pentru continuarea benzii dedicate”, a explicat Ovidiu Cîmpean, director în cadrul Primăriei.
Pentru Moţilor au apărut mai multe variante în anii trecuţi. Să fie introdus sens unic spre vest (cu excepţia benzii pentru mijloacele de transport pe sensul invers), în tandem cu strada Cardinal Iuliu Hosu, sau chiar realizarea de benzi reversibile.
Municipalitatea a mai amenajat benzi dedicate şi în zona pieţelor Ştefan cel Mare şi Avram Iancu, iar dorinţa este ca acestea să se continue şi pe strada Nicolae Titulescu, pe banda unde acum sunt parcate maşini. Există un proiect de realizare de şapte parkinguri pe mai mici dimensiuni unde să poată parca respectivele automobile.