Primăria în era virtuală: de la ghişeu la iPad

Primăria în era virtuală: de la ghişeu la iPad
Clujenii care vor apela la sistemul online vor trebui să se autentifice cu nume şi adresă şi vor putea relaţiona cu primăria din faţa calculatorului sau a iPad-ului.


Relaţiile dintre clujeni şi primărie se vor simplifica începând din iunie 2012. La nivelul instituţiei se lucrează în prezent la crearea unui portal prin intermediul căreia cetăţenii, printr-o simplă autentificare, vor putea plăti online facturi, vor putea face sesizări, îşi vor vizualiza amenzile sau vor cere locuri de parcare. Este vorba despre un proiect cu finanţare europeană, în valoare totală de 6,6 milioane de lei, în cadrul căruia municipalitatea lucrează cu asocierea Brinel - SDC - CP Consulting Services pentru dezvoltarea acestei platforme.

Oficialii primăriei au anunţat ieri că proiectul cu finanţare europeană "Sistem informatic integrat pentru servicii online", în valoare de peste 6,6 milioane de lei, a intrat pe făgaşul normal după soluţionarea contestaţiilor la licitaţia din cadrul proiectului. Potrivit primarului Sorin Apostu, prin proiect va fi creat un sistem informatic integrat de administraţie electronică, care să asigure legătura directă între cetăţeni şi departamentele din cadrul primăriei implicate în rezolvarea cererilor. Prin intermediul unui portal informatic, cetăţenilor li se va oferi o alternativă la clasicele relaţii cu publicul, de la ghişeu. Platforma online va fi dezvoltată de consorţiul Brinel - SDC (Software Development & Consulting) - CP Consulting Services, care a câştigat licitaţia organizată de primărie în cadrul proiectului.

"Sistemul care va fi conceput de asocierea reprezentată de Brinel este unic în România, pe el se construieşte serviciul online oferit de primărie cetăţenilor. Acesta va simplifica relaţia dintre cetăţean şi instituţie, prin evitarea tuturor drumurilor care nu-şi au rostul. Nu e un sistem închis, pe el se pot aşeza toate nevoile pe care cetăţenii le vor avea în relaţia cu primăria şi care poate fi făcută de acasă, din faţa unui calculator. De asemenea, la platformă vor fi racordate şi regiile primăriei", a atras atenţia primarul Sorin Apostu.

Serviciul integrat pentru servicii online al Primăriei Cluj-Napoca va fi disponibil din iunie 2012. Conform municipalităţii clujene, prin dezvoltarea serviciilor online se vor elimina timpii morţi în activitatea instituţiei şi se va reduce timpul de răspuns la problemele sesizate.

"Proiectul se adresează «cetăţeanului 2.0», care lucrează mai mult de opt ore pe zi, îşi petrece mare parte din timp pe internet, îşi plăteşte cel puţin jumătate din facturi online, citeşte ştirile pe Facebook şi vorbeşte cu prietenii pe Skype", a arătat Ovidiu Teodorescu, manger tehnic de proiect din partea Brinel - SDC - City Consulting. Clujenii vor avea la dispoziţie un portal de pe care, printr-o autentificare, vor putea intra pe o pagină personalizată, de unde pot plăti online taxele şi impozitele, îşi pot lua informaţii de interes, pot cere locuri de parcare, dar pot face şi sesizări sau pot verifica ce amenzi au de plătit.

 

 

Comenteaza