15 octombrie, primul zbor de pe noua pistă a aeroportului

15 octombrie, primul zbor de pe noua pistă a aeroportului
Noua pistă de aterizare-decolare de 2.100 metri devine operabilă din 15 octombrie. Este aşteptat şi rezultatul expertizei judiciare, pentru imobilul construit ilegal în zona Aeropotului, urmând să se treacă la demolare.

În ciuda problemelor cu care se confruntă proiectul noii piste de aterizare-decolare, aceasta va deveni operabilă din 15 octombrie, dă asigurări directorul David Ciceo. ZIUA de CLUJ relata faptul că o construcţie temporară (aparţinând firmei Parc Auto), încurcă lucrările de deviere a pârului Murători, astfel că locaţia destinată sistemului de dirijare a avioanelor nu este încă disponibilă. Potrivit lui Ciceo, proprietarul Parc Auto ar fi cerut o expertiză în instanţă, astfel că de abia după ce va fi emis un rezultat, se va putea trece la demolarea acestei construcţii.

Lucrările la noua pistă de aterizare-decolare sunt aproape gata. "Practic, toată lucrarea care ţinea de asfaltarea pistei s-a finalizat. Imediat ce vom avea disponibilă locaţia pentru instalarea sistemului de ghidare pentru avioane, cei de la Romatsa vor efectua calibrările şi verificările necesare, urmând să vină şi autorizarea din partea Autorităţii Aeronautice Civile Române. Se va încheia toată această procedură, iar pista va deveni operabilă. De altfel, s-a stabilit şi un termen în sensul acesta: 15 octombrie", a subliniat directorul Aeroportului Internaţional Cluj Napoca, David Ciceo.

El apreciază că nu există nici un risc pentru ca pista să nu devină funcţională la termenul stabilit, chiar dacă, în prezent, pe locaţia care urmează să preia pârâul Murători, şi care a fost expropriată, a fost ridicată o construcţie provizorie, de către o firmă de închiriat maşini (societatea Parc Auto).

ZIUA de CLUJ a relatat în exlcusivitate despre această situaţie, având în vedere că proprietarul firmei, Walter Thellman, declara că nu este disponibil să renunţe la terenul său, pentru că administraţia judeţeană îi oferă prea puţini bani. Pentru suprafaţa de 600 de metri pătraţi, pe care o ocupă Thellman, administraţia judeţeană îi va achita suma de 10.000 de euro. "Este mult prea puţin, dacă se are în vedere preţul pieţei", sublinia Thellman, astfel că, se pare, acesta s-a şi adresat instanţei. El a recunoscut că a construit fără să aibă autorizaţie dar cu toate acestea ar fi solicitat o expertiză judiciară, pentru evaluarea imobiliului.

Directorul Aeroportului Cluj-Napoca susţine că Thellman nu are cum să câştige în acest demers, având în vedere că a încălcal procedura legală. În mod clar, de vreme ce a fost expropriat, el poate contesta în instanţă strict valoarea sumei cu care a fost despăgubit. În privinţa construcţiei temporare, avea obligaţia să aibă o autorizaţie de construire, şi de vreme ce nu dispune de ea, firmele care lucrează la devierea pârului Murători, vor putea trece la demolare. "Imediat ce se finalizează expertiza, se va trece la demolarea acestei constrzucţii. Firmele angajate de Direcţia de Apă au termen să încheie lucările de deviere a pârului până la finele acestei luni, urmând ca până în 15 iulie să fie instalat şi sistemul de ghidare pentru avioane", a spus David Ciceo.

 

Comenteaza