A coborât bariera la Cluj Arena. Când intră în aplicația primăriei

A coborât bariera la Cluj Arena. Când intră în aplicația primăriei
Parcarea de la Cluj Arena va fi inclusă în aplicația Cluj Parking.

Parcarea de la stadion are bariere, dar acestea au stat mai tot timpul deschise. Șoferii au putut profita, de-a lungul ultimilor ani, de defecțiunile sistemului de monitorizare a parcării. Barierele au fost instalate de societatea UTI, fiind produse de o firmă din Cehia, la fel și programul informatic. 

De câteva zile, în sfârșit, barierele funcționează. Nu e mare diferență, din punct de vedere financiar, pentru șoferi: înainte era gratis, acum costă 1 leu/oră. "Au fost puse la punct ultimele detalii. Sistemul rămăsese inclusiv fără hârtie la imprimantă. Sunt mai multe automate în subsol, unde se poate achita parcare cu bani cash. Din păcate, nu există opțiunea de plată cu cardul", a detaliat un angajat al stadionului.

Despre parcarea de la Cluj Arena s-a spus că va fi inclusă în aplicația Cluj Parking, dezvoltată de Primăria Cluj-Napoca încă din primăvară. "Majoritatea barierelor din Cluj au softuri diferite, mai puțin cele pe care am instalat noi controlere cu microprocesoarele. Am văzut softul pe care îl au barierele de la Cluj Arena, l-am citit, urmează să transportăm datele în siguranță în primărie și să le integrăm. Va dura probabil două săptămâni", a spus Marcel Ielcean, informaticianul municipalității.

Prin aplicaţia Cluj Parking sunt monitorizate la ora actuala şase parcări şi parking-uri din zona centrală şi semicentrală (parking Moţilor, parking Sala Polivalentă, parcare Unirii, parking Multiplex Leul, parcare Cipariu, parcare Mihai Viteazu), însumând peste 1.300 de locuri de parcare.

În acest moment, sunt peste 10.000 de persoane care au instalată pe telefon aplicația Cluj Parking, atât pe sistemul Android, cât și pe iOS. Prin intermediul aplicației, primăria poate trimite notificări către cei care au instalat aplicaţia, astfel încât ei să fie anunţati imediat despre unele evenimente care îi interesează (se poate transmite dacă o parcare este cu intrare liberă într-o zi sau dacă este închisă ori dacă este un blocaj, un accident într-o anumită zonă).

Aceste notificări pot fi trimise şi tuturor utilizatorilor, dar şi numai unor grupuri de utilizatori, cum ar fi cei care au salvat un parking ca preferenţial, cu acceptul prealabil al utilizatorului. Astfel, la instalare utilizatorul este întrebat dacă doreşte sau nu să primească notificări, la fel ca la orice altă aplicaţie.

Comenteaza