Video Aktor și Pizzarotti spun "cu certitudine" că Autostrada Sebeș - Turda va fi finalizată anul acesta

Antreprenorii generali de pe loturile I și II ale Autostrăzii Sebeș - Turda și-au luat public angajamentul ca anul acesta să finalizeze lucrările, într-o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Ministrul a efectuat o vizită de lucru vineri pe Autostrada Transilvania (A3) și pe Autostrada Sebeș-Turda (A10), acolo unde a avut o întâlnire cu reprezentanții antreprenorilor Pizzarotti și Aktor, dar și cu subcontractorii celor două firme. Aceștia din urmă și-au exprimat nemulțumirea privind restanțele de plată, în special în relație cu grecii de la Aktor.

"Angajamentele luate aici de cei doi antreprenori generali și despre care au spus că nu sunt promisiuni, ci certitudini, sunt că în acest an, cele două loturi de pe A10 vor fi finalizate și date în trafic, depășind obstacolele pe care noi le cunoaștem și încercăm să le remediem acolo unde este competența noastră. 

Acolo unde vedem că lucrurile nu funcționează - și trebuie să recunoaștem că lucrurile nu funcționează așa cum trebuie între antreprenori și subcontractori - noi am decis să ne implicăm. Chiar dacă nu avem un cadru legal să intervenim în relația contractuală dintre ei, suntem aici să rezolvăm problemele.

După această discuție, deși mă așteptam să văd mai multe intervenții din partea subcontractorilor care s-au plâns de foarte multe ori de faptul că nu își încasează banii, astăzi au fost două-trei voci. Dacă cineva crede că îşi bate joc de noi, eu îi transmit că se înşală. De România nu îşi bate joc nimeni şi de banii românilor", a declarat Lucian Bode, la finalul întâlnirii cu constructorii.

Ministrul a arătat că pe lotul 1 (Sebeș - Pârâul Iovului, 17 km), unde antreprenorul general este o asociere condusă de Impresa Pizzaroti, gradul de realizare fizică este de 82,6%, iar situația plăților, de 69,82%.

Reprezentantul Pizzarotti a spus că firma a finanțat proiectul cu bani proprii, aduși din Italia, 40 de milioane de euro. Acesta a spus că progresul fizic este de fapt de 85%, în timp ce progresul financiar este de-abia aproximativ 70%. El a punctat că restanțele cu furnizorii sunt din ultimele două-trei luni.

Lotul 2 (Pârâul Iovului - Aiud, 24,3 km) al A10 are probleme mai mari însă, întrucât lucrările au ajuns la stadiul fizic de 61,50% și la stadiul financiar (facturi plătite) de 49,70%. Și în acest caz reprezentantul firmei și-a angajat răspunderea de a plăti furnizorii și subcontractorii de îndată și de a termina lucrările la acest sector de drum până la finalul anului.

Comenteaza