Am testat autobuzele mov. Călătorii sunt mulțumiți: „Mai colorează orașul”

Am testat autobuzele mov. Călătorii sunt mulțumiți: „Mai colorează orașul”
Primele șase autobuze nou aduse la Cluj au fost puse în circulație încă de vineri, când au fost inaugurate în prezența primarului Emil Boc și a directorului Companiei de Transport Public Cluj, Liviu Neag. Clujenii se arată încântați de noile achiziții.

Pe vremea gri și mohorâtă, privirile celor care așteaptă în stațiile de autobuz se schimbă atunci când observă noile autobuze mov, după care se dezmeticesc și urcă în ele. Între grupurile de oameni formate în mijlocul de transport se aud șușoteli, remarci cu privire la designul și facilitățile noilor autobuze. Cei mai în vârstă par mai entuziasmați și fac din asta un motiv de socializare cu străinii din jur.

„Foarte frumoase! Mie îmi plac. Sunt moderne și arată bine și din exterior, așa cu mov. Parcă mai colorează orașul", a spus o doamnă în timp ce se dădea jos din autobuz.

„Pai era cazul să le mai schimbe că unele îs foarte vechi. Astea văd că sunt mai moderne. Să sperăm că o să țină, că la ce drumuri îs în Cluj...", a spus un domn.

Pe lângă designul modern și scaunele curate, căldura din autobuze este cel mai apreciat lucru, având în vedere frigul de afară.

„Arată frumos. Mă bucur că este căldură înăuntru. La vară cred că va fi și aer condiționat și oricum arată altfel. Și când l-am văzut acum că vine am rămas plăcut surprins. Nu știam că avem autobuze noi", a spus un tânăr.

Și șoferii CTP care au avut ocazia să le testezeîn traficul din Cluj sunt mulțumiți de noile autobuze marca Solaris Urbino 18.

„Merg foarte bine, chiar se simte diferența față de când conduc autobuze mai vechi. Este și căldură, totul merge așa cum trebuie", a spus un șofer din autobutul cu numărul 9.

Unul dintre lucrurile prin care noile vehicule se diferențiază de cele mai vechi este sistemul de compostare al biletelor de călătorie, display-ul care indică stația următoare și poziționarea scaunelor.

Cele 40 de autobuze marca Solaris Urbino 18 care au fost aduse la Cluj, au costat 282.000 de lei fiecare şi consumă 60,5 litri de motorină la 100 de km. Ele au fost achiziţionate din fondurile de la bugetul local. Pe lângă cele 40, parcul auto al CTP se va îmbogăți cu încă 10 autobuze "scurte", ce vor fi cumpărate din veniturile companiei. Acestea vor putea fi utilizate și în afara Clujului, după cum a anunțat primarul.

Primele șase autobuze au fost introduse pe traseele liniilor 30, 9, 43B, 35 și 48, iar, așa cum s-a precizat de repetate ori, vor circula doar în interiorul orașului. De notat ar fi că accesul în ele se va face doar pe ușile din față, iar coborârea pe cele din spate. Cât de reușită va fi această inițiativă rămâne însă de văzut.

 

Etichete
Comenteaza