Foto Așa va arăta Centura Metropolitană din Florești, până la intrarea în Cluj-Napoca / Benzi autobuze pe Calea Mănăștur + strada Moților

Așa va arăta Centura Metropolitană din Florești, până la intrarea în Cluj-Napoca / Benzi autobuze pe Calea Mănăștur + strada Moților
Așa va arăta Centura Metropolitană din Florești până la intrarea în Cluj-Napoca / Benzi autobuze pe Calea Mănăștur + strada Moților
Așa va arăta Centura Metropolitană din Florești până la intrarea în Cluj-Napoca / Benzi autobuze pe Calea Mănăștur + strada Moților
Așa va arăta Centura Metropolitană din Florești până la intrarea în Cluj-Napoca / Benzi autobuze pe Calea Mănăștur + strada Moților

Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane au debutat vineri, 24 mai 2024, și trebuie finalizate până la finalul anului viitor. Atunci se vor realiza, pe strada Moților și Calea Mănăștur, benzi dedicate mijloacelor de transport în comun.

SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii, la valoarea de peste 92 de milioane de lei, fără TVA (18.4 milioane euro).Termenul de execuție este de 14 luni, plus 6 luni de proiectare. Au fost 6 ofertanți la această licitație. Așadar, în august 2025 ar trebui să avem șase benzi circulabile.

Lucrările se vor derula de la  km 481+500 (Nod N) la km 483+655 (SRU Florești) cu extinderea la 3 benzi pe sens, din care una cu lățimea de 3,25 metri destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție) și două benzi cu lățimea de 3 metri, fiecare destinate autovehiculelor pentru fiecare sens de mers.

Pe partea dreaptă a drumului (direcție spre Florești) s-a prevazut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri (adiacent Limitei muzeului Apei al Companiei de Apă Someș Cluj), de la km 480+500 până la km 483+625. Întreaga partea dreaptă a drumului rămâne mărginită de gardul care împrejmuiește această zonă restricție sanitară severă, atfel că  nu se vor prevedea trotuare decât în zona stațiilor de transport în comun.

Pe partea stângă a drumului (direcția spre Florești) s-a prevăzut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare, de la km 482+665 la km 483+655, o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50 metri. Paralel cu pista de bicicliști s-au prevăzut pe partea stângă a drumului trotuare cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 la km 482+593 și, în continuare, s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul tronsonului.

Atât trotuarele, cât și pistele de biciclete trebuie continuate în amble sensuri de proiectele complementare în sarcină Primăriei Cluj-Napoca și Primăriei Florești.

Prin proiect urmează să fie construit și un pasaj subteran de traversare a DN1/E60, pentru pietoni și bicicliști, în zona Metro (stația pentru autobuze de pe partea dreaptă de la km 482+400), pasaj prevăzut cu rampe de acces. Acesta urmează să aibă o lățime de circa 5 metri (3,5 metri pentru pista de biciclete și 1,5 metri, trotuar pentru pietoni) și o înălțime de circa 2,75 metri.

Pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență (SRU) se va amenaja o intersecție denivelată inferioară cu sens giratoriu cu trei ramuri (asemănătoare cu cea de intrare la mall-ul Vivo), supratraversata de podul de Încrucișare de la km 483+317, cu doua benzi pe sens. Sensul giratoriu va avea lătimea caii inelare de 7 metri și raza interioară a girației de 13m.

Pe întregul tronson urmează să se realizeze și un sistem de iluminat cu telegestiune și un sistem de canalizare pluvială.

Pentru tronsonul doi al centurii metropolitane, licitația urmează să fie reluată. 

Comenteaza