Au ajuns noile carduri Cluj Bike. De unde şi când vor fi eliberate

Au ajuns noile carduri Cluj Bike. De unde şi când vor fi eliberate
Alte 6.000 de carduri pentru proiectul de bike-sharing vor fi disponibile începând de miercuri, 1 iunie 2016. Acestea se eliberează gratuit, pe baza buletinului, de la Centrul de Informare pentru Cetăţeni sau de la primăriile de cartier, între orele 8-16.

Iniţial, proiectul Cluj Bike a fost lansat cu doar 5.000 de carduri, ce s-au epuizat în câteva luni. În aprilie 2016, Primăria Cluj-Napoca anunţat că doreşte să tipărească alte 15.000. Licitaţia a fost câştigată de SC PMA Invest SRL, oferta fiind de 17.850 lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA).

Bicicletele puse la dispoziția clujenilor pot fi închiriate gratuit doar timp de o oră, iar dacă nu sunt predate la stand în intervalul de timp menționat, utilizatorii lor trebuie să plătească o taxă. Pentru o jumătate de oră în plus, utilizatorii vor plăti 2 lei, pentru trei ore, 12 lei, iar cei care vor ţine bicicleta mai mult de 11 ore vor scoate din buzunare 80 de lei.

Totodată, echipamentul închiriat va fi returnat în termen de maxim 12 ore de la închiriere şi nu mai târziu de ora 24:00 din ziua închirierii echipamentului. Autorităţile clujene au explicat faptul că au calculat acest interval de o oră ca fiind suficient pentru deplasarea dintr-o staţie în alta.

Politica de prețuri este următoarea:


Image and video hosting by TinyPic

Atenţie, însă! Dacă nu înapoiază bicicletele în timpul menţionat, clujenii riscă amenzi de 100 lei. Dacă echipamentul nu este returnat în cel mult 12 ore de la expirarea duratei maxime, utilizatorul poate fi considerat suspect de furt. În acest caz, acestuia i se va aplica automat o sancțiune penalizatoare în valoare de 100 lei și, în plus, vor fi sesizate organele competente pentru începerea procedurilor legale de recuperare a echipamentului.

Dacă echipamentul dispare din cauza utilizatorului, acesta va trebui să achite o sancțiune penalizatoare de 650 de lei, reprezentând contravaloarea prețului total de achiziție a bicicletei.

Conform regulamentului publicat, perioada de funcționare a sistemului va fi întreruptă în lunile de iarnă, cel puțin în perioada 1 decembrie - 1 martie, când se va efectua revizia totală a parcului de biciclete.

Bicicletele nu se pot închiria de către minorii sub 14 ani, pentru transportul de pasageri, pentru transportul de substanțe inflamabile, explozive, toxice sau periculoase, pentru a participa la curse de biciclete, pentru a fi subînchiriate la terți, de persoane care sunt sub influența alcoolului sau drogurilor, în situații de vânt puternic sau de furtuni.

Serviciile de operare şi mentenanţă a sistemului către firma Wind Technologies, iar utilizatorii vor avea la dispoziţie o reţea tip call-center la care vor fi lămuriţi în legătură cu eventualele situaţii neprevăzute care nu sunt redate în regulament, dar şi o platformă pe internet.

Regulamentul complet poate fi vizualizat pe site-ul primăriei.

Proiectul "Reţea de staţii self-service de închiriere de biciclete", realizat cu bani europeni şi atribuit pe vremea lui Sorin Apostu asocierii Viacor Engineering Bucureşti - Rico SRL, trebuia să fie funcţional în vara anului 2013, dar a suferit mai multe amânări. A fost inaugurat oficial abia în toamna lui 2015.

Reţeaua are prevăzute 50 de staţii, dintre care 43 în Cluj-Napoca, şi 7, inexistente în acest moment, în Apahida şi Floreşti. 540 de biciclete au fost achiziţionate în program. Bicicletele, cartelele şi semnele de circulaţie au fost considerate a fi cheltuieli neeligibile pentru proiect, acestea fiind suportate de municipalitate.

Comenteaza