Au pornit semafoarele din Floreşti de pe DN1. Sâmbătă au intrat în funcţiune primele două

Au pornit semafoarele din Floreşti de pe DN1. Sâmbătă au intrat în funcţiune primele două
Aceste semafoare fac parte dintr-un proiect mai complex care-şi propune să reducă aglomeraţia de pe DN1 între Floreşti şi Cluj-Napoca.

Semafoare! Maine de dimineata se vor porni primele 2. E vorba de trecerile de pietoni de la Primarie si Biserica Militara. Semafoare tip cu buton. Sper sa nu intampinam probleme, de nici un fel, tehnice sau din partea participantilor la trafic, vor fi prezente echipaje de la Politia Rutiera si Politia Locala", a anunţat, vineri, primarul comunei Floreşti, Horia Şulea, pe pagina sa de Facebook

UPDATE sămbătă, 6 februarie

Cele două semafoare au început să funcţioneze, aşa cum a anunţat administraţia comunei.

" La Primarie avem 12 + 4 secunde (intermitent) de verde pietoni, la Biserica avem 11+4. Functie de trafic se da verde pentru pietoni, timpul de asteptare fiind variabil. Semafoarele sunt interconectate. Abia astept pe finele lunii datele de trafic de la numaratoarea senzorilor.
Zona este semnalizata si presemnalizata corespunzator. ATENTIE, VA ROG ! Am vazut pietoni inconstienti care se aruncau pe trecerea de pietoni pe rosu, am vazut soferi inconstienti care treceau pe rosu, am vazut soferi care se opreau si se uitau la verde pt masini de zici ca nu au vazut un semafor in viata lor"
, a scris primarul Horia Şulea pe reţeaua de socializare Facebook, după pornirea semafoarelor.

Principala schimbare a noului sistem va fi aceea că va interzice virajul la stânga pe acest tronson de drum, singurele variante pentru şoferi de a trece pe sensul opus fiind cele două sensuri giratorii de la primărie şi de lângă dealerii auto.

În momentul în care tot sistemul va fi pus în funcţiune, semaforizarea din Floreşti va include aşa-zisa undă verde. Este vorba de un sistem care cuantifică numărul de mașini sosite în intersecție și schimbă accesul în funcție de trafic.

"Este un sistem complex, care cuprinde semafoare, camere de luat vederi, bucle de măsurare prinse în asfalt, sistem de comunicare, deocamdată prin GSM, pe care apoi vrem să îl trecem pe fibră optică. Sistemul este inteligent, va reacţiona în funcţie de trafic", a explicat Florin Zanc, director tehnic în cadrul primăriei Floreşti.

Pornirea celor două semafoare reprezintă doar prima etapă a proiectului. „Restul, urmeaza cat de curand, vad ca si vremea tine cu noi pentru a putea aplica marcajele (e nevoie de o anume temperatura). Asa cum am spus, e vorba mai ales de siguranta pietonilor, de traversari in siguranta. In rest, la fel ca si la semaforizarea completa, tot ce trebuie sa faca soferii e sa respecte semnele de circulatie si indicatiile semafoarelor", a mai scris primarul Horia Şulea pe reţeaua de socializare.

Astfel, maşinile care ies dimineaţa de pe străzi ca Plopilor, Someşului sau Cardinal Iuliu Hossu vor trebui iniţial să întoarcă la sensul giratoriu din centrul comunei. Cei care vor să meargă spre comuna Gilău trebuie să întoarcă în noul sens giratoriu de la BMW sau pe drumul special făcut înaintea podului de acces spre Polus.

"Vom urmări felul în care vor circula floreştenii. Sigur că ar mai putea exista şoferi care să încerce să vireze stânga, dar nu îi va mai lăsa nimeni. Vor trebui să intre în reglementările de circulaţie. Oricât de amabil ai fi, dacă este verde, nu te vei opri să laşi pe cineva să intre în coloană. Pietonii vor putea trece acum la semafor, nu vor mai fi accidente mortale. În plus, la semaforul de la primărie oamenii traversau haotic, acum vor trece doar la culoarea verde a semaforului"a mai explicat directorul tehnic al Primăriei Floreşti, Florin Zanc.

Potrivit ultimului recensământ, în Floreşti locuiau 22.000 de oameni. Primarul Şulea spune, însă, că numărul locuitorilor a trecut de 30.000. O mare parte dintre ei se duc în fiecare dimineaţă spre Cluj, la serviciu, şcoli şi grădiniţe. Din studiile cerute de primărie, zilnic, între orele 06:30-08:30, pe direcţia Floreşti-Cluj circulă 15.000 de maşini iar în sens invers, 10.000.

O firmă din Bucureşti, Swarco, a câștigat licitația încă din ianuarie 2015, cu suma de 978.895 lei pentru lucrări de execuţie și servicii de întreținere a unor semafoare rutiere în trei intersecții și în trei treceri pietonale amplasate pe DN1 și servicii de întreținere, plus revizii și intervenții la instalațiile de semaforizare din şase intersecții şi treceri pietonale.

Primarul Horia Şulea a susţinut de mai multe ori în cursul anului trecut că sistemul nu a devenit funcţional pentru că CNADNR a avizat destul de târziu sensurile giratorii de pe DN1.

În luna septembrie 2015, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi-a dat avizul pentru lucrările de semaforizare pe DN nr. 1 pe raza celei mai mari comune din țară şi pentru amenajarea sensului giratoriu si a punctului de întoarcere de la intrarea în municipiul Cluj-Napoca, în zona Polus, după aproape un an de discuţii şi de amânări.

 

 

 

Comenteaza