Autobuzele mov îşi ambalează motoarele. Vezi când intră pe trasee

Autobuzele mov îşi ambalează motoarele. Vezi când intră pe trasee
Conducerea Companiei de Transport Public a înmatriculat o parte din maşinile poloneze achiziţionate de primărie şi e gata să le dea startul.

Pregătiri intense pentru intrarea pe trasee a autobuzelor poloneze achiziţonate de primărie. În câteva zile, Clujul se va colora în mov. Se va întâmpla însă treptat. Sursele ZIUA de CLUJ spun că vineri sau, cel târziu luni, primele autobuze mov vor fi prezentate oficial şi vor circula pe liniile cele mai importante din oraş, cum sunt 30, 43, 24 sau 9. E vorba doar despre trasee din interiorul municipiului, pentru că - potrivit unei decizii a conducerii CTP - maşinile nu vor face curse în zona metropolitană. Tot cum anunţam, unul dintre primii şoferi va avea cinstea să fie chiar primarul Clujului.

„Am înmatriculat până acum zece autobuze. Au numere şi RCA-ul făcut, în câteva zile vor fi pe traseu", anunţă directorul Companiei de Transport Public, Liviu Neag. Acesta a estimat că până cel târziu în 5 februarie toate cele 40 de maşini noi vor circula prin Cluj-Napoca. Pentru început, autobuzele au fost încredinţate câte unui singur şofer, ceea ce înseamnă că vor circula doar jumătate de zi. După circa o lună, noile mijloace de transport vor primi şi un al doilea şofer, astfel încât să poată circula „zi lumină". Estimarea conducerii CTP este că maşinile vor parcurge circa 100.000 de kilometri pe an. 

O informaţie interesantă este însă că autobuzele nu au fost încă plătite. Deloc. Zero. Potrivit negocierilor dintre părţi, maşinile urmează să fie evaluate de către o comisie formată din cinci specialişti. Abia după ce aceştia vor bifa toţi parametri, banii vor putea ajunge la constructor. Aşa cum ştiţi, autobuzele sunt marca Solaris. Ele au fost construite în Polonia, într-o mică localitate de lângă Poznan. Fiecare unitate costă circa 282.000 de euro, iar după o serie de răzgândiri s-a decis ca banii să fie plătiţi din bugetul local. Iniţial se anunţase că autobuzele vor fi achitate din creditul obţinut de primărie de la CEC Bank, în 2011.

60,5

litri de motorină la 100 km consumă noile autobuze Solaris Urbino 18

Caracteristici tehnice ale autobuzului Urbino 18

Maşinile funcţionează cu un motor DAF de 240KW şi au un rezervor de combustibil de 350 de litri. Sunt dotate cu EBS, ABS şi ASR, sisteme de control al frânării. Au rampă pentru persoanele cu dizabilităţi la a doua dintre cele patru uşi. Autobuzele au 18 metri lungime, 2,55 metri lăţime şi 51 de locuri.

Dotările noilor autobuze

- Euro 6 - potrivit directivei europene cu privire la standardele de poluare
- Aer condiționat, camere video pentru siguranța călătorilor, podea joasă, rampă de acces pentru cărucioare și persoane cu dizabilități, loc pentru fotoliu rulant, uși de acces duble cu sistem de protecție a călătorilor (autobuzul să nu se poată deplasa cu ușile deschise), sistem de numărare a călătorilor, sisteme de transmitere de date (radio, GPS)
- Perioadă de garanție de 3 ani/180.000 km
- Durată de funcţionare de 15 ani

 

Etichete
Comenteaza