Bike sharing frânt. Cu bicicleta printre maşini între Cluj-Napoca şi Floreşti

Bike sharing frânt. Cu bicicleta printre maşini între Cluj-Napoca şi Floreşti
Proiectul de bike sharing urmează să intre în fază de testare în municipiul Cluj-Napoca, dar primarul Floreştiului este nemulţumit de felul în care se implementează investiţia din fonduri europene în cea mai mare comună din România.

Există în acest moment o mare problemă aflată în litigiu între partenerii proiectului, Primăria Cluj-Napoca şi Primăria Floreşti, şi anume trasarea pistei de biciclete care va face legătura între cele două unităţi administrative.

Ovidiu Câmpean, managerul de proiecte pe fonduri europene al Primăriei Cluj-Napoca, a declarat că legătura dintre municipiu şi Floreşti nu a fost făcută pentru că nu s-a putut construi pista de biciclete pe la sud de Polus, pe unde era preconizat să se realizeze această legătură, dar că ar fi proiectată o variantă de rezervă pe DN1.

Fără pistă de biciclete între Cluj-Napoca şi Floreşti

Primarul Horia Şulea i-a replicat directorului din Primăria Cluj-Napoca. "Ţin să îi reamintesc responsabilului proiectului bike sharing că centura de sud nu are absolut nicio legătură cu proiectul bike sharing. În proiectul centurii, realizat de Primăria Floreşti, mult după demararea bike sharing, este inclusă o pistă de biciclete, dar, repet, acest aspect nu are nici o legătură cu proiectul bike sharing.

A existat o idee de a lega Floreşti de municipiu pe un traseu pe partea de sud, pe deasupra Metro-Polus, dar configuraţia terenului nu permite construirea unui ciclotraseu accesibil publicului larg. Administraţia floreşteană, de mai bine de un an, a informat responsabilii bike sharing de necesitatea legării de municipiu pe DN1, prin trasare şi creare de pistă de biciclete. De altfel, în proiectul trecere în subteran cabluri pe DN1 şi realizare trotuare, între trotuar şi rigolă este prevăzut spaţiul pentru aceste piste", a spus Şulea.

Câmpean a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, că nu s-a referit la Centura de Sud a Floreştiului, ci la pista de pe traseul de deasupra Metro-Polus, care nu s-a mai putut realiza.

El a precizat că varianta de rezervă a pistei de biciclete de pe DN1 va fi realizată între trotuar şi rigolă, doar că ea nu va mai putea fi inclusă în actualul proiect european care se încheie în acest an, ci doar în unul viitor. Până atunci însă, cei care vor să treacă cu bicicleta din Floreşti în Cluj-Napoca şi invers nu vor avea altă soluţie decât pe aglomeratul DN1, printre maşini.

Şulea arată cu degetul spre primăria Cluj-Napoca

Primarul comunei Floreşti, Horia Şulea, a criticat vineri responsabilii proiectului şi pentru lucrările întârziate din comună. „Solicit în mod imperativ tuturor factorilor decizionali ai acestui proiect să se achite de toate obligaţiile ce decurg din contracte şi să realizeze pistele de biciclete din proiectul bike sharing aferente comunei Floreşti.

Consider o bătaie de joc la adresa a 35.000 de floreşteni, care au contribuit deja financiar la proiectul bike sharing, ca responsabilii proiectului să tărăgăneze la nesfârşit lucrările din Floreşti. Menţionez faptul că lider de proiect în acest proiect este Primăria Cluj-Napoca, Primăria Floreşti fiind un partener care s-a achitat de obligaţiile sale. Bicicletele din proiectul bike sharing ar fi trebuit să circule pe traseele din Cluj-Napoca, Apahida şi Floreşti încă din august 2013", a declarat primarul Floreştiului.

Managerul proiectelor pe fonduri europene al primăriei Cluj-Napoca, Ovidiu Câmpean, a mai spus că toate lucrările legate de traseele comunale şi staţiile de biciclete din Floreşti din cadrul proiectului bike sharing vor fi realizate.

Pe unde se va circula cu bicicleta prin Floreşti

Şulea a făcut şi câteva precizări despre străzile din comună pe care vor exista piste şi staţii de biciclete. „Traseul este Avram Iancu - Plopilor şi continuare pe partea de nord a comunei, pe străzi comunale, până la strada Morii, de unde se trece pe partea de Sud, până pe strada Tăuţiului, pe un culoar de străzi comunale. Este inclusă o bretea de legătură pe strada Eroilor.

Sunt incluse, de asemenea, patru staţii de bike sharing. Acesta este traseul asumat prin bike sharing în comuna Floreşti. Acesta este traseul pe care firma câştigătoare a licitaţiei din proiect are obligaţia de a-l trasa. Staţiile de bike sharing sunt pe Ioan Rus (Primărie), la Polus, pe Tăuţiului şi pe Someşului", a afirmat primarul din Floreşti.

Reţeaua de bike sharing implică crearea a 50 de puncte pentru închirierea bicicletelor (din care 43 în Cluj-Napoca şi restul în comunele Apahida şi Floreşti) şi dotarea acestora cu peste 500 de biciclete, dar şi trasarea şi construirea unor rute speciale pentru biciclişti între Apahida, Cluj-Napoca şi Floreşti.

Comenteaza