Bilanţ de activitate la o săptămână de la inaugurare. Primele rezultate ale call-center-ului dedicat sfaturilor medicale pediatrice de urgenţă

Bilanţ de activitate la o săptămână de la inaugurare. Primele rezultate ale call-center-ului dedicat sfaturilor medicale pediatrice de urgenţă
La o săptămână după darea în folosinţă a noului call-center dedicat sfaturilor medicale pediatrice de urgenţă prin telefon, reprezentanţii forului judeţean au realizat un prim bilanţ de activitate.

Împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii (SCUC) Cluj, conducerea Consiliului Judeţean (CJ) a efectuat marţi, 12 mai, o analiză a modului de derulare a activităţii noului serviciu telefonic 0364-917, care a fost pus la dispoziţia comunităţii clujene de părinţi şi copii începând cu 1 mai.

În cele 11 zile de activitate s-au înregistrat 83 de apeluri. Cele mai frecvente cauze de apelare au fost febra, în 20 de cazuri, respectiv vărsăturile, în 10 cazuri. Marea majoritate dintre telefoanele primite, în proporţie de 52%, au fost rezolvate prin recomandări la domiciliu, restul de 40 de apeluri fiind finalizate cu consult medical, într-un interval de timp de două ore în 15 situaţii şi de 24 de ore în alte 25. De asemenea, nu au existat apeluri care să necesite finalizarea prin intervenţia Serviciului de Ambulanţă.

„Ne bucurăm că am reuşit să asigurăm condiţiile optime care să permită continuarea, în cadrul SCUC, a unui proiect inedit la nivel naţional şi care s-a dovedit a fi un succes de necontestat. Am reuşit să oferim copiilor precum şi celor care le poartă de grijă, părinţilor, şansa la un act medical de calitate, în timp util şi, de multe ori, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la medicul de familie, problema fiind rezolvată în mod direct, în urma sfaturilor primite prin telefon de la medicii care deservesc call-center-ul. Îi încurajez pe toţi cei care se confruntă cu probleme medicale ale copiilor să apeleze cu încredere la „numărul copilului"(0364-917), convinşi fiind de expertiza şi profesionalismul de excepţie al medicilor care le vor răspunde" a declarat Horaţiu Cătărig, consilier cu atribuţii de vicepreşedinte al CJ Cluj.

Găzduit de SCUC, noul call-center este continuatorul unui alt serviciu medical de urgenţă prin telefon care a funcţionat în cadrul aceluiaşi spital până în 30 aprilie. Scopul acestuia îl reprezintă furnizarea de sfat medical sau, după caz, îndrumarea până la consultul efectiv cu medicul de familie sau medicul pediatru. Medicii care operează acest serviciu telefonic vor putea redirecţiona apelul direct către serviciul de ambulanţă (112) pentru asigurarea ajutorului medical de urgenţă sau către medicii de gardă ai spitalului, după caz.

Comenteaza