Boc: Ordinul de începere a lucrărilor pentru metrou este 1 septembrie

Boc: Ordinul de începere a lucrărilor pentru metrou este 1 septembrie

Ordinul de începere a lucrărilor pentru metroul din Cluj-Napoca este 1 septembrie, după care urmează fazele din proiect, a declarat, marți, primarul Emil Boc.

Edilul Clujului a afirmat că ordinul de începere a lucrărilor pentru metroul din Cluj va fi emis cu începere de la 1 septembrie, după care urmează faza de faza de proiectare, de obţinere a autorizaţiei de construcţie și finalizarea exproprierilor.

„Ordinul de începere a lucrărilor este 1 septembrie, conform solicitării adresate de către constructori, ei ne-au solicitat pentru a putea pregăti demararea lucrărilor pentru că este un proiect de mare anvergură, ne-au solicitat să emitem ordinul de începere cu data de 1 septembrie”, a spus primarul Emil Boc, marți, într-o conferinţă de presă.

Acesta a precizat că „şase luni este faza de proiectare şi după care urmează obţinerea autorizaţiei de construcţie, finalizarea exproprierilor”.

Contractul pentru magistrala de metrou M1 de la Cluj-Napoca a fost semnat pe 25 mai 2023, în prezența fostului premier Nicoale CIucă și a foștilor miniștrii Lucian Bode și Sorin Grindeanu. Conform primarului Emil Boc, în august 2026 ar trebui să fie terminate 9 stații, dar metroul trebuie să fie funcțional abia în 2031.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local. Finanțarea din PNRR de 300 de milioane Euro este pentru structura primelor 9 stații.

Sectiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

"Se începe dintr-o parte, din Sopor, că acolo ai spațiu, teren viran, spațiu deschis pe unde să intre "șoarecele" ăla. Într-un an de zile trebuie făcute toate stațiile. De la Florești nu au de unde. Altfel, omor Floreștiul. Încep de unde fac cel mai mic deranj. Nu pot altfel", a declarat recent edilul Boc. 

"Avem două jaloane mari și late: 31 iulie 2026 - pentru finalizare a 9 stații, de la Sopor la strada Câmpului, nu trebuie să fie funcțional metroul ci stațiile și tunelul și 2031 de a avea funcțional întregul metrou. O să venim cu detalii la momentul potrivit", a mai spus primarul, la ZIUA LIVE. 

 

Comenteaza