Boc se distanțează de conducerea Companiei de Transport Public. ”Eu m-am opus”

Boc se distanțează de conducerea Companiei de Transport Public. ”Eu m-am opus”
Boc se distanțează de conducerea CTP

Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat că nu este de acord cu majorarea tarifelor pentru transportul public.

 

Boc s-a distanțat de conducerea Companiei de Transport Public (CTP), care a cerut în Consiliul Local Cluj-Napoca majorarea tarifelor la bilete și abonamente de la 1 octombrie. ”Eu m-am opus, dar instituțional ei au dreptul să ceară acest lucru și l-au fundamentat foarte bine”, a spus primarul, în emisiunea ”Dimineți în realitate”, de la Realitatea FM.

Primarul a ajuns chiar să ironizeze situația. El a subliniat că există oameni care trebuie să răspundă, că cineva a asumat bugetul fără majorări în urmă cu cinci luni și a venit apoi să solicite majorări acum patru luni.

”Vedeți cine a semnat fundamentarea bugetului de venituri și cheltuieli a companiei, există un director general, un director economic. Vor veni la CL, veniți să îi luați la întrebări. Eu nu angajez șoferi, ci asigur instituțional companiei condiții să aibă mijloace de transport moderne”, a spus edilul șef.

Directorul general al CTP este Liviu Neag, iar directorul economic, Cosmin Hărdău. De la 1 octombrie, biletul pentru o linie va costa 2,5 lei, față de 2 lei în prezent. La abonamentul pentru o lună, pe o linie, tariful crește de la 60 la 70 de lei.

Măriri de preț sunt însă la majoritatea tarifelor propuse de CTP, care ar urma să intre în vigoare de la 1 octombrie. Tarifele nu au mai fost modificate din aprilie 2013. În referat se arată necesitatea creșterii veniturilor companiei cu 14,4%; aceasta deși prețul biletelor, bunăoară, crește cu mai mult, adică 25%.

Conducerea CTP dă vina pe creșterea salariilor angajaților: salariul minim pe economie era de 750 de lei pe lună în 2013 și a ajuns la 1.900 de lei în 2018, după trecerea contribuțiilor de la angajator la angajat.

De asemenea, se arată că și valoarea tichetelor de masă s-a majorat. Mai încolo ajungem însă la ”problema mov”: amortizarea și cheltuielile cu dobânzile autobuzelor cumpărate din creditul de 20 de milioane de euro la Raiffeisen.

În referat se arată că amortizarea și cheltuielile cu dobânda vor ajunge, de exemplu în 2020, la aproape 9 milioane de lei. În document, CTP își face autocritica: arată că aceste cheltuieli NU AU FOST PREVĂZUTE în momentul estimării cheltuielilor.

În luna februarie, în nota de fundamentare a bugetului de venituri și cheltuieli a CTP, prezentată CL, când deja creditul fusese contractat, se arăta că tarifele pentru călători NU VOR CREȘTE în 2018. Ba mai multe, era o prognoză a veniturilor și cheltuielilor făcută până în 2020.

Veniturile estimate pentru anul în curs erau de 142,5 milioane de lei, mai mari cu 5,5 milioane decât anul trecut, iar cheltuielile estimate, de 142,35 milioane. Nu este prima dată când Boc se arată dezamăgit de conducerea CTP, în spațiul public. El a dezaprobat și faptul că directorul general Liviu Neag a angajat, în cadrul companiei, toată familia ginerelui său.

Comenteaza