Ca la noi, la nimeni. Pasagerii de pe aeroport, obligați să își care bagajele tot mai departe

Ca la noi, la nimeni. Pasagerii de pe aeroport, obligați să își care bagajele tot mai departe
Aici, pe locul fostelor bariere de la aeroport, doresc taximetriștii amenajarea unui nou stand de taxi. Până la terminalele de sosiri sunt peste 100 de metri.

Se caută soluții pentru ca pasagerii aeroportului să beneficieze de condiții civilizate de transfer.

Pasagerii care aterizează pe aeroportul clujean vor fi obligați să își care bagajele tot mai departe. Visăm la terminale intermodale, dar nu reușim să rezolvăm o problemă simplă: călătorii să fie prealuați de taxi-uri și mijloace de transport în comun chiar la ieșirea din terminal. Primăria Cluj nu poate face nimic concret, dar a promis să se implice ca mediator în rezolvarea situației.

Miercuri, la întâlnirea dintre reprezentanții Primăriei și taximetriști, o temă propusă a fost amenajarea unui stand de taxi ÎN EXTERIORUL aeroportului. Asta pentru că taximetriștii sunt obligați să plătească pentru a intra pe banda rezervată lor în parcarea aerogării. Iar prețurile sunt destul de mari. Un exemplu: 5 lei după 10 minute. De aceea, ei au găsit această soluție bună pentru ei, dar păguboasă pentru pasageri.

Administrarea parcării de la aeroport a fost încredințată de Consiliul Județean societății bucureștene UTI. ZIUA de CLUJ a mai scris că UTI câștigă peste 1,5 milioane de euro anual, dar plătește o redevență infimă județului. Consiliul Județean a denunțat deja contractul cu UTI și există un proces pe rol, întrucât societatea bucureșteană nu acceptă rezilierea. Ca o paranteză, să spunem că unul dintre foștii directori ai companiei UTI a fost condamnat în dosarul de corupție al fostului președinte al Consiliului Județean, Horia Uioreanu. 


”Nicăieri în lume nu se întâmplă așa. Taximetriștii și mijloacele de transport au peste tot posibilitatea să preia pasagerii de la terminal, în așa fel încât să nu trebuiască să își care bagajele zeci sau sute de metri. Știm că nu este o soluție optimă mutarea standului, dar nu avem alta mai bună”, a spus Ioan Oprean, patronul Nova Taxi.


Părerea sa este împărtășită de directorul Companiei de Transport Public Cluj, Liviu Neag. ”Am pus problema intrării troleibuzului 5 în parcarea aeroportului încă de la crearea acestei parcări. Nu am fost luat în seamă. Mi-am propus chiar săptămâna viitoare să discut din nou cu directorul aeroportului, David Ciceo, să vedem cum vor putea intra pe viitor la terminalele de sosiri. Din mai sau iunie ne-am dori să preluăm pasagerii de la aeroport cu autobuze electrice. Ar trebui să se creeze însă condiții: ne trebuie o bandă cu o lățime de cel puțin 2,30 metri. Trebuie să fim civilizați. În străinătate, când cobori din avion vezi taxi, autobuz, metrou și îți alegi”, a precizat Liviu Neag.


Rezolvarea este în triunghiul Consiliul Județean - UTI - aeroport, pe care Primăria vrea să îl facă dreptunghi. ”Ne dorim să ne implicăm în calitate de mediatori pentru rezolvarea acestei probleme. Am discutat cu cei din Consilul Județean și ei au toată deschiderea”, a spus viceprimarul Dan Tarcea.

Comenteaza