Câți clujeni s-au înscris la Rabla local

Câți clujeni s-au înscris la Rabla local
| Foto: stirilekanald.ro

Programul Rabla Local a început la final de iulie 2023, persoanele fizice putându-se înscrie pentru a primi 3.000 lei în schimbul casării unui autovehicul vechi şi poluant. La Cluj-Napoca sunt disponibile 5.000 de locuri.

 

Conform viceprimarului Dan Tarcea, până la această oră, există 1.151 de solicitări, dar înscrieri se mai pot face până la data de 31 august 2023. Banii pot ajunge la clujeni până la final de an. 

Persoanele fizice se vor înscrie on-line în aplicația pusă la dispoziție de AFM, pe site-ul: www.afm.ro. Atenție! Înscrierea se face până pe 31 august, ora 16.30, sau până la epuizarea bugetului alocat.

Care sunt paşii care trebuie urmaţi pentru a beneficia de acest program

1. Intră pe site-ul AFM, la Programe de finanţare. Selectează Casarea autovehiculelor uzate. Aici, dau click pe caseta verde „Creare conturi depunere dosare”. Intră pe Conectare şi creează contul.

2. Conturile de utilizator trebuie create anterior înscrierii în aplicaţie. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. programul „Casa Verde fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail aferentă contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. În cadrul unui cont, pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP.

3. Persoana fizică se poate înscrie o singură dată în aplicaţie.

4. Persoana fizică se va înscrie în aplicaţie doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăseşte în lista AFM. 

5. Sesiunea de înscriere propriu-zisă se deschide luni, 31 iulie, de la ora 10.00. Din acel moment, doritorii intră din nou pe Programe de finanţare – Casarea autovehiculelor uzate, dau click pe Depune dosare, se conectează, apoi intră pe Depune cerere.

6. Selectează programul de finanţare pentru care doresc depunerea cererii, selectează apoi UAT-ul (Primăria Cluj-Napoca, în acest caz).

7. Îşi completează datele de identificare şi seria de şasiu a maşinii uzate. Dacă au mai multe maşini de casat, trebuie să le adauge pe toate în aceeaşi cerere, apăsând butonul „+”.

8. După înscriere, AFM va transmite lista persoanelor fizice înscrise către primăriile participante în program. Abia din acel moment, solicitanţii se vor putea adresa primăriei.

9. Se predă mașina la centrele autorizate de dezmembrare, se duce apoi certificatul de casare la DRPCIV în vederea radierii mașinii, pe baza căruia, în 30 de zile, vor primi în cont stimulentul pentru casare în valoare de 3.000 de lei.

Criterii de eligibilitate ale solicitantului - persoană fizică

(1) Este considerat eligibil solicitantul de finanțare care, la data solicitării stimulentului pentru casare, îndeplinește următoarele condiții:

a) este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a municipiului Cluj-Napoca;

b) deține în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale municipiului Cluj-Napoca, cu excepția persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;

c)nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;

d) nu a obținut și nu este pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;

e) nu este condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;

f) se angajează să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;

g) se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

(2) În situația în care solicitantul de finanțare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la delegat declarația pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât și pentru proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024.

(3) În situația în care autovehiculul uzat este deținut în coproprietate, solicitantul de finanțare va depune la delegat și acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului.

Etichete
Comenteaza