Ce reguli noi de circulaţie aduce tramvaiul între Mănăştur şi gară

Ce reguli noi de circulaţie aduce tramvaiul între Mănăştur şi gară
Noile peroane care vor deservi linia de tramvai dintre Mănăştur şi gară, aflată pe ultima sută de metri a modernizării, vor aduce reguli noi pentru circulaţia auto şi pietonală.

Liniile noi de pe traseul Mănăştur - Piaţă Gării vor aduce modificări ale circulaţiei pe arterele tranzitate de tramvai: sens unic pe Splaiul Independenţei, sens giratoriu la nodul Omega şi un număr mai mic de parcări pe străzile Plopilor sau Horea, având în vedere că odată cu noile traverse toate staţiile de călători vor avea refugiu.

Pe lângă reducerea timpului de călătorie cu tramvaiul şi linişte pentru riveranii de pe arterele pe care există şine, proiectul de modernizare a liniilor implică modificări pentru circulaţia rutieră. Odată cu darea în folosinţă a primului tronson al liniei de tramvai, Mănăştur - gară, programată pentru începutul lunii iunie, administraţia locală va impune noi reguli pentru trafic pe arterele Bucium, Primăverii, Plopilor, Splaiul Independenţei, Bariţiu şi Horea. Acestea sunt necesare mai ales datorită amenajării noilor peroane pentru călători cu refugiu pe traseul tramvaiului.

Potrivit datelor furnizate de Serviciul Siguranţa Circulaţiei din cadrul primăriei, pe tronsonul Mănăştur - Piaţa Gării vor exista, după modernizare, 12 refugii-peron staţii tramvai. Per total, cu staţiile de pe Splaiul Independenţei şi de la Opera Maghiară relocate pe trotuar, vorbim de şapte staţii pe direcţia de mers Mănăştur - Piaţa Gării şi şapte staţii pe direcţia de mers Piaţa Gării - Mănăştur. ZIUA de CLUJ vă prezintă modificările pe care le va aduce circulaţiei rutiere şi pietonale fiecare dintre aceste noi peroane, potrivit datelor furnizate de primărie.

Peron Bucium: refugiul se modernizează doar pentru debarcare călători, iar în cazul îmbarcării se păstrează situaţia existentă.

Peron Răvaşului: refugiu nou pentru debarcare călători (pentru sensul de mers dinspre centru spre strada Bucium). Între refugiu şi trotuar se restricţionează circulaţia auto de la două benzi la o singură bandă.

Peron Primăverii-Minerva: refugiu pentru debarcare-îmbarcare călători şi păstrarea situaţiei existente în ceea ce priveşte traficul.

Peron Primăverii - intersecţie Gr. Alexandrescu (pentru sensul de mers dinspre Calvaria spre strada Bucium): refugiu nou, desfiinţare parcări pe o lungime de aproximativ 50 de metri liniari (aproximativ 20 de parcări) pentru a se asigura circulaţia auto pe o singură bandă. În plus, se va amenaja o trecere de pietoni nouă între refugiu şi trotuar.

Peron Primăverii - Pod Calvaria: refugiu pentru debarcare-îmbarcare călători. Se păstrează situaţia existentă, cu relocarea trecerii de pietoni dinspre Calvaria în zona refugiului. Se desfiinţează aproximativ 30 de locuri de parcare, având în vedere străpungerea realizată pentru calea tramvaiului.

Peron Plopilor pe sensul de mers spre Mănăştur: refugiu nou pentru îmbarcare-debarcare călători. Se va circula pe o singură bandă între refugiu şi trotuar.

Peron Plopilor pe sensul de mers spre centru: refugiu nou pentru îmbarcare-debarcare călători. Se restricţionează circulaţia auto de la două benzi la o singură bandă. Se va reloca trecerea de pietoni existentă astfel încât să deservească ambele refugii. De asemenea, vor fi desfiinţate parcările pe aproximativ 50 de metri liniari (aproximativ 20 de parcări).

Peron Splaiul Independenţei - Sala Polivalentă pe sensul de mers spre Mănăştur: refugiu nou, se restricţionează circulaţia auto de la două benzi la o singură bandă până la modernizarea tramei stradale adiacente liniei de tramvai care prevede lărgirea la două benzi de circulaţie.

Staţie Splaiul Independenţei - Sala Polivalentă pe sensul de mers spre centru (linia de tramvai este relocată lângă trotuar). Se restricţionează circulaţia auto la o singură bandă. Ultimele două staţii au fost relocate în zona Sălii Polivalente din vechea locaţie din zona Pod Garibaldi - strada Salcâmului.

Peron Opera Maghiară (pentru sensul de mers dinspre centru spre Mănăştur): peron existent care se modernizează.

Staţie vizavi de Opera Maghiară (lângă parcul central) la venire dinspre Mănăştur spre centru. Linia de tramvai este relocată lângă trotuar.

"Pentru situaţia actuală cu liniile de tramvai relocate înspre parcul central, pe Splaiul Independenţei, între strada Uzinei Electrice şi Cardinal Iuliu Hossu, rămâne în circulaţie o singură bandă în afara liniilor de tramvai. Este posibilă instituirea sensului unic până la modernizarea tramei stradale şi lărgirea carosabilului la două benzi de circulaţie separate decât cele cu liniile de tramvai", a informat Serviciul Siguranţa Circulaţiei din cadrul primăriei.

Peron Casa de Modă - Bariţiu: peron existent care se modernizează.

Peron Horea intersecţie cu strada Cloşca, pe sensul de mers spre gară: refugiu nou care va determina realizarea unei treceri de pietoni între trotuarul adiacent numerelor cu soţ şi peron. Se restricţionează circulaţia auto la o singură bandă şi se desfiinţează parcările pe o lungime de aproximativ 30 de metri liniari (aproximativ cinci parcări).

Peron Horea după intersecţia cu strada Crişan, pe sensul de mers spre centru: refugiu nou care va determina desfiinţarea parcărilor pe o lungime de aproximativ 40 de metri liniari (aproximativ şase parcări). Se va păstra trecerea de pietoni existentă semaforizată care va deservi şi peronul.

Peron Piaţa Gării: peron existent între strada Horea şi strada I.L. Caragiale care se modernizează, acesta făcând parte din proiectul II de refacere a infrastructurii de tramvai, gară - B-dul Muncii.

"După darea în folosinţă a liniei de tramvai sunt posibile şi o serie de măsuri de restricţionare a circulaţiei pe şinele de tramvai. La nodul Omega a fost aprobat un sens giratoru şi aici avem cale separată pentru tramvai. Măsuri similare este posibil să fie luate şi pe Podul Horea. În ceea ce priveşte circulaţia în Piaţa Gării, după ce vom implementa proiectul pe care îl avem pe fonduri europene de refacere a tramei stradale - acces la zona industrială, va fi o altă organizare a benzilor de circulaţie, a parcărilor şi mai mult spaţiu pentru pietoni", a informat acelaşi serviciu din cadrul primăriei.

Linia de tramvai va fi racordată cu carosabilul, iar primăria va efectua lucrări de reparaţii ale benzilor rutiere pe arterele traversate de şine între Mănăştur şi gară.

Constructorul care se ocupă de modernizarea celor peste 24 de kilometri de şine de tramvai este asocierea Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup, care execută lucrările în baza unui contract în valoare de peste 104 milioane de lei. Cu taxa pe valoarea adăugată (TVA), contractul totalizează aproximativ 129 de milioane de lei. Proiectul urmăreşte reabilitarea liniei de tramvai dintre cartierul Mănăştur şi Bulevardul Muncii, împărţită în două tronsoane: Mănăştur - gară şi gară - Bulevardul Muncii. Lucrările de pe primul tronson sunt în valoare de 76 de milioane de lei, cu TVA. "Din aceşti bani am decontat constructorilor până în prezent 64% (adică peste 48 de milioane de lei - n. red.)", a informat primarul interimar Radu Moisin. Acesta a adăugat că administraţia locală speră ca în 1 iunie să pună pe şine primul tramvai nou, furnizat de către polonezii de la PESA, conform unui contract încheiat cu primăria.

Finanţarea lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai se face cu fonduri europene contractate de primărie în 2010, în valoare totală de peste 163 de milioane de lei, din care partea nerambursabilă depăşeşte 120 de milioane de lei. În total, ar urma să fie reabilitaţi peste 24 de kilometri de cale de rulare, dar lucrările prevăd şi refacerea a 2.000 de metri pătraţi de carosabil, refacerea a 26.000 de metri pătraţi de strat de uzură, construirea a 12 peroane de refugiu pentru pietoni şi amenajarea a 3.600 mp spaţiu verde.

Modernizarea şinelor de tramvai în cifre

Conform proiectului, pe tronsonul I cifrele modernizării sunt: 11,7 kilometri de linie refăcută, 7 noi refugii pentru persoane şi 5, deja existente, refăcute, 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, 3.200 mp spaţiu verde amenajat, 24 de minute - media pentru o călătorie, în loc de 48 de minute, peste 186.000 de călători pe zi, aproape 5 ani pentru recuperarea investiţiei.

 

Etichete
Comenteaza