Centru de cartier în Iris. Cum se transformă Piața Karl Liebknecht și străzile adiacente cu 32 de milioane de lei

Centru de cartier în Iris. Cum se transformă Piața Karl Liebknecht și străzile adiacente cu 32 de milioane de lei

Consilierii locali ai municipiului Cluj-Napoca vor aproba, în ședința din 6 decembrie, proiectul realizării unui nou centru de cartier, prin modernizarea legăturii dintre Piața Karl Liebknecht și Parcul Iris. Valoarea lucrărilor este estimată la 27,5 milioane de lei.

Proiectul pentru piata din Iris a fost realizata de proiectantii de la Planwerk si prezentat de arhitectul Tiberiu Ciolacu. Studiul urmărește îmbunătățirea calității locurii, a mobilității și a factorilor de mediu în cartierul Iris, prin optimizarea rețelei de spații publice și spații verzi. Piața Karl Liebknecht și Parcul Iris primesc o atenție specială, în încercarea de le reda și consolida rolul inițial de centru, respectiv de sub-centru de cartier. Este utilizată resursa dată de domeniul public care, prin reorganizare și eficientizare, poate acomoda spații și amenajări noi și poate astfel deservi mai bine principala funcțiune a zonei, cea rezidențială. Sunt prioritizate componetele pietonale, velo și vegetale ale spațiului public, fără însă a pierde din vedere fluiditatea și siguranța traficului motorizat. Se propune, de asemenea, implementarea de tehnologii urbane moderne, performante energetic și informațional, orientate spre o evoluție sustenabilă a cartierului și a orașului în ansamblu: iluminat LED, facilități pentru vehicule electrice, sisteme wifi etc.

Este nevoie de introducerea unui sistem de sensuri unice, pentru a descuraja traficul de tranzit. Sunt prevazute si o serie de masuri de calmare a traficului, intersectiile fiind mai bine organizate. Sensurile unice sunt orientate in asa fel incant sa asigure legaturi in zona - Razboieni spre Vest, Puietilor spre Nord, Asachi spre Vest, Haret spre Sud, Postavarul si Nicolae Romanul spre Sud si Iris de la Est spre Vest. Am propus, de asemenea, introducerea de piste velo pe Nicolae Romanul si Puietilor.

  • Piata K. Liebkecht - scuarul pietonal se pietonalizeaza si devine centru de cartier, cu mobilier urban, locuri de repaus, terase, etc. Locurile de parcare 35 - sunt relocate pe strazile adiacente. Se reconfigureaza aleile pietonale, pavajele si iluminatul public se refac.
  • Razboieni - doua institutii de invatamant pe latura nordica, ce urmeaza sa se modernezize. Ne-am focusat pe siguranta elevilor, la deplasare sau repaus. Componenta carosabila are un traseu sinuos si vom propune restrictii de viteza pentru zona rezidentiala. Vom amplasa instalatii de joaca.

  • Strada Puietilor - shared space, intre piata - scoala - gradinita. In zona nordica, amenajare clasica. Se propune o pista de biciclete. S-au prevazut mai multe locuri de parcare decat pe strazile invecinate.
  • Gheorghe Asachi - cea mai importanta strada din zona, leaga piata de parc. Are un caracter accentuat verde. Restrangem zona carosbila si obtinem parcari si zone verzi.
  • Spiru Haret - strada rezidentiala, motiv pentru care am optat pentru un traseu carosabil sinuos. Mini scuar.
  • Postavarul - pista velo, locuri de parcare si zone cu vegetatie joasa.
  • Nicolae Romanul - piste velo, latura nordica pietonala si extinderea parcului, unde pot fi amenajate dotari. Pe partea sudica, acces nelimitat, dar restrangerea carosabilului, cu extinderea trotuarului.

Conceptul de amenajare propus este explicat pe larg în broșura proiectului, care poate fi consultată pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca, www.primariaclujnapoca.ro, accesând următorul link: 210325_Amenajare-Karl-Liebknecht_broșura-faza-1.pdf (primariaclujnapoca.ro)

 

Comenteaza