CENTURA METROPOLITANĂ. Studii de trafic în 5 zone de intrare-ieșire din Cluj
- Scris de Ziua de Cluj
- 24 Mai 2019, 15:20
- Administraţie
- Ascultă știrea
Ministerul Transporturilor va decide traseul final al Centurii Metropolitane a Clujului (CMC), programată să fie construită între localitățile Gilău și Apahida. În acest scop, urmează să fie analizate anchete de trafic în 5 zone de intrare-ieșire din municipiu.
"Având în vedere demersurile Primăriei Cluj-Napoca pentru întocmirea proiectului de construire a centurii metropolitane pe partea de sud a municipiului este necesară realizarea unor anchete Origine-Destinație în cadrul studiilor de circulație. Aceste anchete de trafic vor fi realizate în 5 zone de intrare-ieșire din municipiu: Calea Florești -zona fostului magazin Praktiker, Calea Turzii- zona Petrom, str.Traian Vuia- după Lukoil spre centru, Bd. Muncii (după intersecția cu str. D.Georgescu Kiriac spre centru), str. Frunzișului zona stațiilor de transport în comun adiacente liniei nr. 29", transmite municipalitatea clujeană.
Anchetele se vor realiza în ziua de marți, 28 mai 2019, în intervalele orare 8.00-10.00 pentru sensurile de intrare în municipiu, respectiv 16.00-18.00 pentru sensurile de ieșire din municipiu și vor fi efectuate de cadre didactice și studenți de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.
Întrebările ce vor fi adresate șoferilor în cadrul anchetei sunt următoarele:
1. Din ce direcție se deplasează? (exemplu: Florești sau Oradea etc.)
2. Înspre ce direcție se deplasează? (exemplu: Baia Mare sau Dej sau cartierul Mărăști etc.)
3. Care este scopul deplasării? ( exemplu: serviciu sau școală, tranzit, comerț etc.)
"Rugăm participanții la trafic să manifeste răbdare și înțelegere pentru disconfortul creat prin restricția de circulație pe o singură bandă pe sens în perioada de recenzare. Reamintim faptul că acest proiect major pentru municipiu va duce la descongestionarea arterelor de intrare/ieșire, asigurând o conectivitate mai bună a localităților învecinate la municipiu", mai spun reprezentanții municipalității.
150 milioane de la UE
Centura metropolitană va avea 38 km, leagă vestul comunei Gilău de Apahida, şi are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în 2023. Costul final ar urma să urce la 250 de milioane de euro, estimează reprezentanții platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg. VEZI AICI variante de traseu!
O firmă din Cluj a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal şi a detaliilor tehnice pentru autorizarea Centurii Metropolitane. Aceasta se numește Explan și s-a asociat cu două societăți din Ungaria, Transinvest Budapest și SpecialTerv, respectiv cu altă companie locală, Cadsil SRL.
Oferta financiară a asocierii câștigătoare a fost de 17,1 milioane lei fără taxa pe valoarea adăugată, adică 3,7 milioane de euro. Explan este deținută de Petru Ciufudean, un proiectant clujean cu numeroase contracte cu statul la activ.
Centura Metropolitană a Clujului, în Master Planul General de Transport
Transregio Feleac se numeşte centura metropolitană în Master Planul General de Transport, proiectul urmând să fie realizat în două etape. Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Acest drum are trei sectoare: centura Gilăului (2,3 km), legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti (9,9 km), şi traversarea Drumului Național nr. 1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura (1,9 km).
Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.