Foto Constructorul metroului din Cluj dă detalii tehnice despre puțul de lansare al TMB-urilor

Constructorul metroului din Cluj dă detalii tehnice despre puțul de lansare al TMB-urilor
Constructorul metroului din Cluj dă detalii tehnice despre puțul de lansare al TMB-urilor
Constructorul metroului din Cluj dă detalii tehnice despre puțul de lansare al TMB-urilor
Constructorul metroului din Cluj dă detalii tehnice despre puțul de lansare al TMB-urilor
Constructorul metroului din Cluj dă detalii tehnice despre puțul de lansare al TMB-urilor
Constructorul metroului din Cluj dă detalii tehnice despre puțul de lansare al TMB-urilor

Începând cu 11 august 2025 se lucrează la construcția puțului de lansare pentru cele două mașini de forat tuneluri (TBM –Tunnel Boring Machine), structura subterană esențială de unde vor porni galeriile metroului din Cluj. Această etapă presupune lucrări de infrastructură subterană pentru primul proiect de metrou realizat într-un oraș din afara capitalei.

Amplasat în zona stației Teilor (stația 2), în comuna Florești, puțul de lansare este proiectat să deservească două TBM-uri, câte una pentru fiecare dintre cele două galerii paralele ale magistralei de metrou.

Reprezentanții Antreprenorului General precizează că puțul de lansare este structura cheie din care vor porni cele două TBM-uri care vor excava tunelurile metroului. Este o lucrare de mare precizie, deoarece necesită alinierea perfectă a pereților mulați și a structurii de ghidaj cu traseul planificat al tunelurilor, precum și condiții optime pentru coborârea și asamblarea echipamentelor în subteran. ”Pentru echipa noastră, această etapă reprezintă un moment esențial în implementarea proiectului, iar angajamentul nostru este să o executăm la
cele mai înalte standarde tehnice, cu aceeași rigoare pe care am respectat-o în marile proiecte internaționale implementate până acum”, subliniază reprezentanții Antreprenorului.

”Le mulțumesc colegilor de la Proiectare și echipei Beneficiarului, precum și Supervizorului pentru un efort de echipă, un efort care nu s-a văzut până acum. Vorbim de un sistem complet automatizat de metrou, de aceea proiectarea nu e doar ceea ce vedeți, nu sunt doar avizele, vorbim despre conceptul, proiectarea și ideea unui sistem întreg care pleacă de la  trenuri, rețele de informatică, securitate energetică și multe altele. Munca este complexă și pot să vă spun că, de la începutul proiectului, avem oameni din mai multe țări, poate din toate colțurile lumii, care astăzi sunt aici și lucrează. Mai mult, astăzi, toți vorbesc despre cât de fain este la Cluj”, punctează reprezentantul Asocierii MetWorks.

”Vom lucra cu respect pentru oraș și pentru oamenii care vor beneficia de acest proiect, de un transport mai curat și mai  rapid la ei acasă”, încheie reprezentanții GÜLERMAK.

Lucrările pentru puțul de lansare intră într-o etapă spectaculoasă și esențială: construirea pereților mulați, adevărații “gardieni” ai excavației. Aceștia vor avea peste 20 de metri adâncime și vor fi realizați printr-un proces complex: săpare mecanizată a șanțurilor verticale, umplerea lor temporară cu bentonită – o suspensie specială ce împiedică surparea solului – și introducerea unei cuști metalice de armătură care asigură rezistența structurii. Ulterior, șanțurile sunt umplute cu beton, formând o barieră solidă ce stabilizează
terenul, etanșează perimetrul și protejează lucrările din interior. Finalizarea acestei etape va permite începerea excavației propriu-zise și turnarea plăcii groase de beton armat la baza puțului, pe care vor fi montate utilajele de forare TBM. Ulterior, componentele celor două TBM- uri vor fi coborâte în puț pentru a fi asamblate.

Despre Magistrala I de Metrou Cluj: About Cluj Metro Line I:

Este o linie de metrou ușor cu o lungime de peste 21 km, ce include 19 stații subterane, un depou suprateran și două galerii de tunel construite prin tehnologii moderne de foraj mecanizat (TBM) și săpături deschise.

Infrastructura proiectului presupune lucrări de mare complexitate: execuția de tuneluri circulare cu diametrul interior de 5,5 metri, interstații în structură rectangulară, structuri de acces și evacuare, spații tehnice, precum și un sistem de galerii adaptat traseului urban. Aceste lucrări reprezintă coloana vertebrală a proiectului și vor contribui decisiv la transformarea mobilității din Cluj-Napoca și zona metropolitană, prin degrevarea traficului de suprafață, reducerea emisiilor și creșterea calității vieții urbane. Proiectul este construit cu materiale
durabile, soluții de iluminat inteligent și tehnologii eficiente energetic, reflectând standardele europene în materie de mobilitate urbană sustenabilă.

Etichete
Comenteaza