Consultanță olandeză pentru proiectul „park & ride”
- Scris de Claudia Romitan
- 25 Noi 2019, 15:12
- Administraţie
- Ascultă știrea
Olandezii ar putea oferi consultanță pentru proiectul ,,park & ride” al Consiliului Județean Cluj.
Noul ambasador al Regatului Țărilor de Jos în România, Excelenţa Sa, Roelof van Ees a discutat despre această posibilitate în cadrul unei întâlniri pe care a avut-o astăzi cu vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Marius Mînzat.
Astfel, diplomatul olandez a arătat că partea olandeză deține expertiza necesară în acest domeniu, proiectele de tip „park & ride” din Regatul Țărilor de Jos fiind perfect funcționale și și-a arătat disponibilitatea de a facilita realizarea unor schimburi de cunoștințe și experiență care să contribuie la implementarea inițiativei în județul Cluj.
Proiectul ,,park & ride” urmărește decongestionarea traficului și stimularea mobilității din perimetrul zonei metropolitane clujene, prin utilizarea mijloacelor de transport în comun, în locul autovehiculelor personale.
Cei doi oficiali au discutat în cadrul întâlnirii și despre extinderea relaţiilor de cooperare între cele două părți.
„Am profitat de întrevederea cu noul Ambasador al Regatului Țărilor de Jos pentru a sublinia interesul forului administrativ județean față de aprofundarea cooperării dintre cele două țări, dar și pentru a identifica cele mai oportune domenii în care se pot realiza schimburi de informaţii şi expertiză dar, mai ales, schimburi economice. Cu certitudine, suntem mai mult decât interesați atât să atragem investiții olandeze cât și să învățăm cât mai mult din experiența pozitivă a acestui stat”, a declarat Marius Mînzat, vicepreședintele Consiliului Județean Cluj.
Contractul privind elaborarea documentațiilor tehnico-economice și de asistență tehnică pentru park & ride-ul de la Aeroportul Cluj, care se va întinde pe o suprafață de 30 de hectare, a fost semnat în luna septembrie cu firma Hentza Business, prețul convenit pentru îndeplinirea contractului fiind de 830.000 lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA). Întreaga documentație trebuie să fie gata până la finele lunii ianuarie 2020. Investiția va fi finanțată din bugetul Consiliului Judeţean.