Crăpăturile din noua pistă şi lipsa licitaţiei înteţesc războiul din Consiliul Judeţean

Crăpăturile din noua pistă şi lipsa licitaţiei înteţesc războiul din Consiliul Judeţean
PDL recomandă o expertiză care să releve dacă lucrările suplimentare de la noua pistă a aeroportului au avut vreo utilitate, de vreme ce au apărut fisuri înainte ca obiectivul să fie recepţionat. Preşedintele Horea Uioreanu spune că PDL-iştii sunt la fel de responsabili pentru aceste lucrări, pentru că şi ei au votat pentru ele.

Pe lângă faptul că lucrările la noua pistă a aeroportului s-au executat cu acelaşi constructor, fără a se apela la procedura de achiziţie publică, au mai apărut şi primele fisuri, iar asta înainte ca obiectivul să fie recepţionat, au avertizat PDL-iştii. Daniel Buda şi Alexandru Coroian au cerut executivului Consiliului Judeţean să comande o expertiză independentă care să releve dacă aceste lucrări suplimentare au avut vreo utilitate. Liderul administraţiei judeţene Horea Uioreanu spune că fisurile reclamate de PDL-işti sunt nesemnificative şi le-a atras atenţia acestora că şi ei au votat în plen pentru suplimentarea cerută de constructor.

Neînţelegerile pe tema lucrărilor de la noua pistă a aeroportului continuă. Liderii PDL au ieşit public să ceară o expertiză independentă care să certifice dacă lucrările care s-au realizat până în prezent sunt de calitate. Consorţiul care a câştigat licitaţia pentru acest obiectiv, Construcţii Napoca SA - Icco Systems - Geo Arc Otopeni, are de dat o explicaţie, au apreciat reprezenzanţii PDL, având în vedere că pe noua pistă au apărut deja primele fisuri, în condiţiile în care aceasta nici nu a fost recepţionată. Solicitarea PDL este motivată şi de faptul că reprezentanţii Construcţii Napoca au invocat necesiatea unor lucrări suplimentare, pe care administraţia judeţeană le-a acceptat, în ciuda dezbaterilor aprinse care au avut loc în plenul Consiliului. Aşa se face că de la preţul iniţial licitat, de 137,8 milioane de lei, s-a ajuns astăzi la 188 de milioane de lei (doar montajul şi construcţia, fără a fi inclus TVA-ul şi celelalte costuri de consultanţă şi de actualizare a preţurilor constractuale).

"Cineva va trebui să răspundă pentru calitatea acestor lucrări, mai ales dacă ele vor afecta proiectul pistei", a subliniat liderul consilierilor PDL, Alexandru Coroian. În opinia preşedintelui PDL, Daniel Buda, expertiza independentă nu ar trebui susţinută din bani publici, ci din finanţarea pe care ar trebui să o pună la bătaie tot constructorul. "Măcar atât să-şi asume constructorul, plata unei expertize independente, care ulterior să fie avizată şi de Consiliul Judeţean. Iar dacă s-a greşit cu aceste lucrări, cineva să-şi asume responsabilitatea", a comentat Buda. Coroian a mai atras atenţia că în afara apariţiei acestor fisuri, mai rămâne de justificat şi modul în care au fost adjudecate lucrările suplimentare. "Deşi noi am cerut în mod expers să se realizeze licitaţie publică pentru lucrările suplimentare, nu a ţinut nimeni cont. Discutăm practic de 90 de metri de pistă, care s-a realizat suplimentar, fără să se fi realizat procedură de achiziţie publică", a comentat Coroian.

Preşedintele Consiliului Judeţean Horea Uioreanu a afirmat că lamentaţiile liderilor PDL sunt tardive, de vreme ce chiar ei au votat pentru aceste lucrări suplimentare. "Sunt cam ipocriţi aceşti domni. Să mai vină acum să ne ceară ce? Şi ei au votat în plen aceste lucrări suplimentare tocmai pentru că păreau că înţeleg necesitatea lor", a comentat Uioreanu. Despe fisuri, acesta apreciază că nu există motiv de îngrijorare. "Sunt irelevante, dacă este să ne raportăm la dimenisunile proiectului. Oricum , lucrarea este încă în garanţie, ca atare, nu avem de ce să ne îngrijorăm. Constructorul îşi asumă pe cheltuiala lui toate reparaţiile", a comentat Uioreanu. Chestionat dacă nu există riscul ca noua pistă să implice lucrări de reparaţii în fiecare an - aşa cum se întâmplă în prezent - Uioreanu a evitat să ofere un răspuns.

 

Comenteaza