Cu cine se bate Clujul pe banii europeni pentru tren metropolitan: "primul venit, primul servit"

Cu cine se bate Clujul pe banii europeni pentru tren metropolitan: "primul venit, primul servit"

Fondurile europene pentru înființarea rețelelor de tren metropolitan vor fi acordate după principiul "primul venit, primul servit". În cursa contra - cronometru pentru accesarea banilor europeni sunt așteptate să intre orașe mari precum Cluj - Napoca, Iași, Brașov și Timișoara. Rămâne de văzut care vor ieși câștigătoare

Programul Transport 2021 – 2027 prevede alocări totale de aproape 650 de milioane de euro pentru proiecte de metrou și tren metropolitan (Prioritatea 6), din care co-finanțarea UE este de 85%.

La capitolul tren metropolitan, este prevăzută zona București – Ilfov, în vreme ce alte zone urmează să beneficieze de fonduri în funcție de prioritizare și de gradul de maturitate al proiectelor, bazat pe principiul „primul venit, primul servit”. Zonele vizate sunt: Cluj – Napoca, Iași, Brașov și Timișoara, scrie economica.net.

Primăria Cluj – Napoca a atribuit în 2020 asocierii SWS ENGINEERING SPA – SYSTRA – METRANS ENGINEERING SRL contractul pentru „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj : Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Pentru trenul metropolitan din Cluj, se propunea implementarea unui sistem de transport rapid care să acopere întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 km.

„Pentru trenul metropolitan s-a ales soluția tehnică. Exista presiunea realizării unui al treilea fir de cale ferată, dar s-a decis că tehnologia permite să nu mai fie nevoie de realizarea firului suplimentar de cale ferată. Mai este nevoie de corelarea proiectului cu proiectul de electrificare a căii ferate, Coșleriu – Cluj. Studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan trebuie să fie gata până în luna februarie 2024, cu toate avizeze necesare ovținute. Odată cu această deblocare a proiectului, putem relua și cealaltă investiție care vizează culoarul de mobilitate de nord a Clujului. Dacă mai trebuia încă un fir de cale ferată pierdeam o bandă de circulație din culoarul de nord, mai precis din strada Câmpul Pâinii. Acum nu mai este cazul, vom anunța și proiectanții că pot să lucreze în continuare și la acest proiect”, a declarat recent primarul Emil Boc.

Trenul ar circula la intervale de 30 de minute, la ore de vârf, preconizându-se că ar scădea durata de călătorie între Nădășelu și Bonțida cu 10-25 de minute, respectiv cu 15-30 minute între Bonțida și Cluj-Napoca, se prevede în planul de mobilitate urbană Cluj-Napoca, recent aprobat (pg. 271). Trenul metropolitan ar parcurge ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute.

 

Comenteaza