Cum circulăm în Piaţa Mihai Viteazu, după ce podul Traian s-a închis

Cum circulăm în Piaţa Mihai Viteazu, după ce podul Traian s-a închis
Podul Traian urmează să fie demolat. Timp de şase luni, şoferii şi călătorii de pe mijloacele de transport în comun trebuie să se adapteze la noile condiţii.

Primăria a dat ordinul de începere a lucrărilor la Podul Traian la 1 iulie, dar munca început abia luni. De vină sunt, potrivit municipalităţii, două linii de înaltă tensiune, care trebuiau mutate. Odată rezolvată această problemă, podul se poate dărâma. Luni, muncitorii au blocat accesul pe pod, dar şi pe strada Iaşilor, iar o parte din trotuarul de pe strada Dacia a fost de asemenea închis publicului. Operaţia de demolare nu a început încă, dar este prevăzută pentru zilele următoare. De altfel, podul începuse singur să se prăbuşească încă de acum trei ani.

Autobuzele circulă pe strada Ploieşti

Partea estică a Pieţei Mihai Viteazu are acum sens unic, iar podul Horea a devenit de două ori mai aglomerat. Semaforul de pe strada Decebal a fost închis, aşa că şoferii care vin dinspre Piaţa Abator se mai opresc doar la capătul străzii Dacia. Deocamdată este vacanţă, dar în trei săptămâni începe şcoala şi atunci se va vedea adevărata dimensiunii a aglomeraţiei generate de închiderea podului.

Luni dimineaţa, o maşină parcată pe strada Ploieşti a fost ridicată de angajaţii RADP. Chiar dacă legea nu permite încă ridicarea maşinilor parcate ilegal de către autorităţi, în acest caz s-a recurs la această metodă. Pe parbrizul maşinii exista o somaţie, plasată acolo de câteva zile. Pe strada Ploieşti nu se mai permite parcarea (nu se permitea nici înainte, dar şoferii beneficiau de toleranţă din partea poliţiştilor locali) pentru că pe acolo circulă autobuzele scoase de pe Iaşilor (36B, 36L, 41).

Staţii noi la Central şi la „Fierul"

Clujenii trebuie să se obişnuiască din această săptămână cu noua poziţionare a staţiilor de transport public. Troleibuzele 3 şi 5 nu mai traversează Someşul, ci au cap de linie în Piaţa Mihai Viteazu, iar 1 revine din Piaţa 1 Mai pe strada Paris. Linia 4 a fost desfiinţată, la fel şi autobuzele 8 şi 47B.

Corespondența cu P-ța Gării este asigurată din stațiile P-ța A. Iancu (32B, 35), Sora (32B, 35) și Central (9, 32B, 35), prin liniile de autobuze, iar spre cartierele Mărăști, Someșeni și Gheorgheni din P-ța M. Viteazul, din stația nou înființată - „Fierul". În P-ța Gării, liniile 32B și 35 vor avea stația comună cu liniile de tramvai 101 și 102 (P-ța Gării Nord).

Iată cum au fost modificate liniile de transport în comun.

Troleibuze:
1 - Din P-ța 1 Mai, traseul deviat pe str. Paris, B-dul 21 Dec. 1989, P-ta Unirii, Str. Bucium
3 - Traseu scurtat până în P-ța M. Viteazul, cu stație pe latura sudică (Fierul)
4 - Desființată în perioada lucrărilor
5 - Traseu scurtat până în P-ța M. Viteazul, cu stație pe latura sudică (Fierul) și cu un număr mărit de mijloace de transport

Autobuze:
8 - Desființată în perioada lucrărilor
9 - Din P-ța Gării, traseul deviat pe str. Traian, Dacia Horea, Regele Ferdinand, P-ța Unirii, Str. Bucium
22 - Din P-ța Gării, traseul deviat pe str. Traian, Dacia, Horea, Regele Ferdinand, P-ța Unirii
23, 23L - Traseu deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ța M. Viteazul, cu stație la Fierul
26, 26L - Traseu deviat în ambele sensuri din str. Dragalina pe str. Horea, P-ța Gării, Căii Ferate, Oașului, B-dul Muncii
28, 28B - Traseu deviat din P-ța M. Viteazul Sud pe P-ța M. Viteazul Nord, Horea, Dragalina
32B - Traseu deviat din P-ța Gării pe str. Horea, P-ța M. Viteazul Sud, P-ța A. Iancu, P-ța Ștefan cel Mare, Str. C. Brâncuși
35 - Traseu deviat din P-ța A. Iancu pe B-dul 21 Decembrie 1989, Regele Ferdinand, Horea, P-ța Gării, Horea, P-ța M. Viteazul Sud, P-ța A. Iancu, P-ța Ștefan Cel Mare, cartierul Zorilor
36B, 36L - Traseu deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ţa M. Viteazul Sud (statie comuna cu 19, 28, 28B, 29, 37, 38 , 41, 42) Ploiești, Constanța, Someșului, P-ța Abator;
41 - Traseu deviat din P-ța M. Viteazu Sud pe str. Ploiești, Constanța, Someșului, P-ța Abator, P-ța 1 Mai
47B - Desființată în perioada lucrărilor
50, 50L - Traseu deviat din P-ța A. Iancu pe str. Constanța, Someșului, P-ța Abator, P-ța 1 Mai, B-dul Muncii, iar la reîntoarcere din str. Paris, pe Bd. 21 Decembrie 1989, P-ța A. Iancu, P-ța Șt. Cel Mare, cartierul Zorilor
52 - Din str. Traian, traseu deviat pe str. Dacia, Regele Ferdinand, P-ța Unirii, Str. Bucium

Lucrări executate de Diferit

Primăria Cluj-Napoca a anunţat, în mai 2015, semnarea contractului pentru modernizarea podului Traian cu firma Diferit, a cărei ofertă financiară a fost de 6.546.309,6 lei fără TVA.
Anterior, în aprilie 2015, municipalitatea anunţase că asocierea Doralex - Rhid Epito - A Hid Epito a fost declarată drept câştigătoare a licitaţiei pentru executarea podului peste râul Someşul Mic, cu o ofertă financiară de 5.886.229 lei, adică 1.331.485 eur o la cursul BNR din momentul licitaţiei.

Firma Diferit a considerat că oferta câştigătoare a fost inacceptabilă şi neconformă, iar CNSC i-a dat dreptate şi a decis ca municipalitatea să procedeze, în 10 zile de la comunicarea deciziei, la reluarea procedurii de la etapa de evaluare a ofertelor, prin reevaluarea ofertei depuse de Asocierea Doralex - Rhid Epito - A Hid Epito.

Lucrările sunt prevăzute să dureze şase luni.

În faza obținerii avizelor și a autorizației de construire sunt și alte două poduri: Porțelanului și Fabricii. Proiectele pentru cele două poduri au fost finalizate și urmează să se lanseze licitația de execuție.

 

Comenteaza