Drumul expres Turda - Sebeş, scos de la naftalină

Drumul expres Turda - Sebeş, scos de la naftalină
Şoseaua va fi scoasă la licitaţie, pentru execuţia studiului de fezabilitate, anunţă reprezentanţii CNADNR. Primarul din Turda, Tudor Ştefănie, spune că investiţia ar fi binevenită, dar nu crede în realizarea ei.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că va scoate la licitaţie contractul pentru reactualizarea documentaţiei ce vizează construcţia drumului expres Turda - Sebeş. Acest drum ar urma să facă legătura între Autostrada Transilvania şi Coridorul IV Nădlac - Bucureşti. Primarul din Turda, Tudor Ştefănie, susţine că acesta este un proiect despre care se vorbeşte de foarte mult timp, dar nu crede să aibă şanse de realizare, având în vedere că guvernul nu a alocat bani pentru drumuri în judeţul Cluj. Ştefănie spune că s-ar bucura ca CNADNR să aibă în vedere măcar acele drumuri naţionale din zona Turda care au nevoie de reparaţii capitale.

Search Corporation a realizat studiul de fezabilitate pentru drumul expres Turda - Sebeş încă din 2008. Pentru că nu s-a găsit o sursă de finanţare, lucrările de execuţie au tot fost amânate. Acum, CNADNR plănuieşte să relanseze acest proiect, însă mai întâi se impune o reactualizare a studiului de fezabilitate. "Am fost anunţaţi că în regim de urgenţă se va organiza o licitaţie publică în vederea atribuirii contractului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. Vom vedea ce costuri sunt estimate pentru acest proiect, urmând să fie identificată şi sursa de finanţare pentru execuţia lucrărilor", a subliniat Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, filială a CNADNR.

Drumul expres Turda - Sebeş ar urma să lege Autostrăzile Transilvania şi Coridorul IV Nădlac - Bucureşti. Prevăzut cu o lungime de 74 km, acesta ar urma să treacă atât prin judeţul Alba cât şi prin judeţul Cluj. Pe teritoriul judeţului Alba (traseul prin oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş şi Aiud, respectiv comunele Ciugud, Sântimbru, Galda de Jos, Mirăslău şi Unirea), sunt prevăzute două benzi de circulaţie pe sens, viteza de rulare fiind prognozată la 120 km/h. În judeţul Cluj, drumul va trece prin comunele Moldoveneşti şi Mihai Viteazul, după care se va uni cu Autostrada Transilvania. Iniţial, pentru construcţia acestui drum s-a prevăzut exproprierea a 593 ha şi demolarea mai multor imobile de locuit.

Potrivit studiului de fezabilitate aprobat iniţial de guvern, lucrările de proiectare şi execuţie erau estimate la 920 de milioane de euro. Sunt costuri foarte mari, iar primarul din municipiul Turda, Tudor Ştefănie, nu are încredere că acest obiectiv se va realiza în perioada apropiată. "Având în vedere că pentru drumurile din judeţul Cluj nu s-au alocat bani de la centru, mi-e greu să cred că în viitorul apropiat se va întâmpla ceva mai bun pentru noi cei din Turda. Ar fi frumos să înceapă acest proiect, însă mi-e greu să cred că se va realiza ceva mai mult decât studiul de fezabilitate sau proiectare. Eu m-aş bucura dacă CNADNR ar avea în vedere măcar drumurile naţionale cu probleme. Pe drumul naţional de la ieşirea spre Aiud, de pildă, nu s-a mai lucrat nimic. Există şi podul peste Arieş în zona respectivă, aflat într-o avansată stare de degradare. Măcar pentru aceste lucrări mici dacă s-ar găsi soluţii de finanţare şi tot ar fi bine", a spus Ştefănie.

Comenteaza