Haos în prima zi cu zăpadă la Cluj, deși e februarie. Viceprimar: "Nu se intervine când ninge și este viscol" / Plata doar când sunt intervenții
- Scris de Anca Mureşan
- 09 Feb 2023, 10:28
- Administraţie
- Ascultă știrea
Prima ninsoare din această iarnă a venit abia la început de februarie și tot a fost haos în oraș. Firmele de deszăpezire au intervenit târziu, iar nervii șoferilor au fost întinși la maxim: nu au putut urca străzi, au patinat și chiar s-au tamponat în lanț. Municipaliatea susține că s-a intervenit conform prevederilor legale.
"Aici avem puncte de vedere diferite. Nici într-o țară europeană nu se intervine când ninge și este viscol, se intervine doar după ce s-a oprit ninsoare. La fel s-a întâmplat și în 3-4 februarie. Mașinile au ieșit în 15 minute, după ce s-a dat oridinul de intervenție. Sunt 209 de străzi în urgența unu - intrarea și ieșirea din oraș, intrarea la spitale, acolo unde este transport public, și apoi restul, plus străzile private - unde nu se intervine, decât pe bază de contract.
Asta s-a întâmplat și la Cluj. Au fost cazuri unde a intervenit mașina și la jumătate de oră a fost la loc zăpada. Firmele au obligația ca, din momentul în care este oprită ninsoarea, au la dispoziție 4 ore pentru a lăsa toate cele peste 700 de străzi la nivelul de asfalt, lucru care s-a întâmplat. Dimineața, în momentul în care ninsoare s-a terminat (...) au fost și mici excepții, exemplu aleile din Bucium, etc.
Primăria nu plătește firmele de deszăpezire dacă nu au ordin de intervenție. Toate mașinile sunt dotate cu GPS și le putem urmări. Mai sunt lucruri de îmbunătățit, dar Bratner și Supercom au intervenit în termenele contractuale.
Mai sunt trotuare cu ghețuș, cam 100 de oameni de la cele două firme sunt în teren pentru a sparge gheața. Și fiecare dintre noi are obligația să facă curat în fața casei", a spus viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local.
VEZI ȘI Situația deszăpezirii la Cluj-Napoca. Comunicatul Primăriei
Începând din 15 noiembrie 2022, a fost activat comandamentul central de deszăpezire constituit din 9 membri coordonatori și 26 de dispeceri care vor asigura permanența. Acesta funcționează în perioada 15 noiembrie 2022 – 31 martie 2023 având ca responsabilități stabilirea traseelor pentru intervenție pe fiecare sector, supravegherea activității de deszăpezire și verificarea modului în care societățile contractante își realizează sarcinile privind deszăpezirea și combaterea poleiului. Activitățile de deszăpezire vor fi executate în baza contractelor încheiate de către operatorii de salubritate:
1. S.C. Supercom S.A. – sector 1 (Cartierele Mănăștur, Grigorescu, Gruia, Centru, Zorilor) acestea asigurand un număr de 22 utilaje specifice (solnițe echipate cu lamă / autobasculante pentru transportul zăpezii / încărcătoare frontale) și un stoc de 900 tone de sare și 80 tone clorură de magneziu
2. S.C. Brantner Servicii Ecologice SRL – sectorul 2 (Cartierele Mărăști, Gheorgheni, Iris, Dâmbu Rotund, Bună Ziua) – cu un număr de 22 utilaje specifice și un stoc de 950 tone de sare și 10 tone clorură de magneziu.
Planul de deszăpezire pentru iarna 2022/2023 cuprinde un număr total de 400 străzi (din care 26 străzi noi introduse în 2022) în sectorul 1 și 381 străzi – din care 47 străzi noi în sectorul 2. Telefon dispecerat: 0727228526.
Supercom a câștigat gestiunea serviciului public de salubrizare stradală și deszăpezire pentru sectorul I, ce cuprinde 350 de străzi și trotuarele aferente din cartierele Mănăștur, Zorilor, Plopilor, Dâmbu Rotund, Gruia, Grigorescu și zona centrală – parțial (str. Cuza Vodă, P-ța Mihai Viteazu, străzile I. P. Voitești, Horea și Căii Ferate). Contractul este de 91 milioane lei, pentru 5 ani.
Pentru sectorul II, contractul a fost câștigat de Brantner, fiind valabil până în 2025. Sectorul II al orașului se referă la cartierele Someșeni, Bulgaria, Mărăși, Gheorgheni, Andrei Mureșanu, Iris, Dâmbu Rotund și zona centrală – parțial. Valoarea estimată a contractului este de circa 190 milioane lei, pentru 8 ani.