Update Video Foto IMAGINI SPECTACULOASE de pe șantierul primului tronson al Centurii Metropolitane Cluj / LUNA VIITOARE încep lucrările la giratia pe DN1
- Scris de Ziua de Cluj
- 24 Mar 2025, 12:40
- Administraţie
- Ascultă știrea

Un videoclip din dronă, care a fost publicat recent, prezintă lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului. SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii, în august 2025 ar trebui să avem șase benzi circulabile.
UPDATE: În aprilie 2025 vor începe lucrările și la pasajul care se face la Spitalul Regional de Urgență, pe tronsonul unu al centurii metropolitane a Clujului. ''Peste DN1 va fi un pasaj care să permită o girație pe dedesubt, ca să se intre la Spitalul Regional de Urgență”, puncta primarul Emil Boc, la un post de radio local.
Lucrările în teren la primul tronson al centurii metropolitane Cluj au început pe 24 mai 2024. Centura metropolitană va aduce şase benzi pe DN1 între Cluj-Napoca şi Floreşti. Practic, în prima fază a proiectului va fi asigurată conectivitatea directă cu Spitalul Regional de Urgență Cluj.
Ca lungime de traseu, centura metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete. Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida.
Conform documentelor, investiția totală se ridică acum la 9.3 miliarde lei, față de 8.6 miliarde lei cât era estimată anul trecut. Finanțarea va fi făcută din fonduri nerambursabile PT 2021-2027, fonduri de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, cât și prin alte surse legale.
O singură ofertă a fost depusă în cadrul licitației pentru cell de-al doilea tronson al Centurii Metropolitane din Cluj-Napoca. Contractul este în valoare de 4.118.656.211,60 lei, pe o perioadă de 48 de luni, fiind una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură din România, și ca valoare dar mai ales ca și complexitate. Este a treia procedură, după ce a doua a fost anulată, iar la prima nu s-a prezentat nimeni. Este vorba de asocierea Dimex 2000 Lider, Hydrostoy din Bulgaria și Integral din Muntenegru plus încă 19 subcontractanți.