Încă o majorare de costuri pentru noua pistă a aeroportului

Încă o majorare de costuri pentru noua pistă a aeroportului
Plătim 500.000 de euro în plus pentru noua pistă de 2.100 de metri a Aeroportului, au anunţat reprezentanţii Consiliului Judeţean. Este pentru a doua oară când se majorează costurile la această lucrare. Acum ni se promite că pista va deveni funcţională din 15 octombrie.

Pentru ca noua pistă a Aeroportului să poată fi folosită la adevărata capacitate de 2.100 de metri, a fost necesar să se construiască o extensie, în zona în care se deviază pârul Murători, de 90 de metri. Această extensie nu ar fi fost prevăzută iniţial în proiect, astfel că administraţia judeţeană va scoate în plus, din bugetul public, 500.000 de euro, pentru a acoperi integral costurile lucrării. Atât directorul Aeroportului Cluj cât şi preşedintele Consiliului Judeţean au afirmat că lucrările la pistă sunt aprope finalizate, astfel că din 15 octombrie, ea va putea fi dată în folosinţă. Pista veche va fi utilizată pe post de cale de rulare.

Lucrările la noua pistă a Aeroportului clujean, de 2.100 de metri, au început încă din toamna anului 2011, fiind contractate la suma de 137,8 de milioane de lei, de către consorţiul Construcţii Napoca - Icco Systems - Geo Arc Otopeni. După ce a parcurs o parte din lucrare, constructorul s-a trezit, anul trecut, cu dificultăţi pricinuite de pânza freatică, astfel că a invocat necesitatea unor costuri suplimentare, pe motiv că se impunea a se fora mult mai adânc decât s-a prevăzut iniţial. Aşa se face că s-au aprobat costurile suplimentare de 20%, iar promisiunea din partea constructorului era ca în această primăvară să se încheie şi lucrările. Între timp au intervenit, însă şi alte chestiuni care au ţinut în loc lucrările.

În primul rând necesitatea devierii pârurilor Murători şi Becaş, precum şi a râului Someş. Până când s-au aporbat finanţările pentru Direcţia Apelor Someş Tisa, care avea sarcina de a se apuca de acest proiect, pista oricum nu putea fi dată în folosinţă. Mai era şi procedura de expropriere, cu care, de asemenea, Consiliul Judeţean nu s-a grăbit prea tare. După multe tergiversări (având în vedere că această lucrare avea termen de finalizare de şase luni), conducerea Consiliului Judeţean, precum şi cea a Aeroportului, au anunţat că noua pistă de 2.100 de metri va deveni operabilă la mijlocul lunii octombrie, mai exact în 15 octombrie. Liderii administraţiei judeţene nu s-au grăbit să spună şi cu ce costuri, deşi ZIUA de CLUJ a atras atenţia că s-ar negocia o recalculare a costurilor, cu avantaj pentru constructori.
În emisiunea „Dimineţi în realitatea" de la REALITATEA FM Cluj, Horea Uioreanu a subliniat că există o lucrare, care iniţial nu a fost prevăzută în proiect şi că acesta ar fi motivul pentru care sunt solicitae din nou costuri suplimentare. „Devierea pârului Murători impune şi crearea unei platforme de vreo 90 de metri, care iniţial nu a fost prevăzută în proiect şi nu ştiu de ce nu a fost prevăzută, pentru că era logic să fie, asta în cazul în care ne dorim ca pista să fie perfect funcţională, iar avioanele să nu fie nevoite să execute tot soiul de manevre pentru decolare şi aterizare", a spus Horea Uioreanu. Tot el a subliniat că lucrările s-au făcut deja, mai trebuie plătiţi doar banii. „S-a evaluat în comisia de specialitate cât trebuie plătit", a spus Uioreanu. Din această comisie a făcut parte din consilierul local PNL, Ioan Petran. Acesta a explicat că era necesar, pentru ca pista de 2.100 de metri să poată fi utlizată la întreaga ei capacitate, în special de avioanele de mari dimensiuni, să se creeze o anexă de 90 de metri. „Costurile suplimentare nu sunt mari, se ridică undeva la 500.000 de euro", a spus Petran.

 

Comenteaza