Încă un pas spre autobuzele electrice. Primăria caută trei parteneri
- Scris de Ionel Lespuc
- 24 Noi 2015, 15:22
- Administraţie
- Ascultă știrea
Municipalitatea a făcut primii paşi spre achiziţia autobuzelor electrice. Înainte de a lansa efectiv licitaţia pentru cumpărarea acestor autovehicule, există o serie de alte proceduri ce trebuie îndeplinite. Săptămâna aceasta, municipalitatea şi-a anunţat intenţia de a selecta oferte pentru servicii de consultanță în management, servicii de audit financiar, respectiv servicii de informare şi de publicitate.
În total, costurile estimate pentru aceste servicii ajung la 125.000 de lei fără taxa pe valoarea adăugată (TVA), circa 28.000 de euro. Serviciile de consultanță în management necesare au fost evaluate la 79.123 de lei, fără TVA, serviciile de audit financiar necesare, la 9.683 de lei, fără TVA, iar serviciile de informare si publicitate, la 36.338 de lei, fără TVA.
Interesant este că anunţurile au fost postate pe website-ul primăriei în 23 noiembrie, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 26 noiembrie. Puţin timp de analizat şi de conceput oferte.
Din start, trebuie subliniat că numele proiectului este uşor ipocrit (chiar mai ipocrit decât "Modernizarea căilor de acces spre centrul oraşului-comoară"). Acesta se numeşte "Înlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu două stații de încărcare".
Municipalitatea tocmai a cumpărat, în 2014-2015, 50 de autobuze diesel noi, iar Compania de Transport Public mai aşteaptă zilele acestea încă 10 autobuze diesel second-hand. Din denumire ai zice că municipiul tocmai isprăveşte trecerea la un transport public 100% verde, nu că de abia începe.
Valoarea totală a proiectului este de 11 milioane de franci elveţieni, dintre care efectiv pentru autobuze se alocă 7,5 milioane de franci. 15% din bani şi sumele neeligibile provin de la Primăria Cluj-Napoca.
Obiectivul proiectului constă în cumpărarea a 10 autobuze electrice, construirea a trei staţii de încărcare lentă, dintre care două la capetele liniei 30 şi una în depoul de reparaţii, la capătul liniei 3, precum şi construirea a 11 staţii de încărcare rapidă, câte cinci la fiecare capăt al liniei 30 şi una la depoul de reparaţii. În ce priveşte serviciile de publicitate şi informare, se speculează deja că acestea vor încăpea din nou pe mâna omului de afaceri Decebal Cotoc.
Potrivit gazetadecluj.ro, Cotoc a câştigat în 2013 contractul de publicitate pentru Primăria Cluj-Napoca, pe doi ani, contra unei sume de 96.280 de lei, cu societatea Amprenta Advertising, iar anul acesta, pentru 228.700 de lei, cu o altă companie, Selmaco International, singura care a depus ofertă. Astfel, firmele lui Cotoc au împânzit oraşul cu prisme şi cuburi publicitare aprobate de primărie.
Firma căreia i se atribuie contractul ar urma să se ocupe de promovare. Vor fi necesare, potrivit estimării municipalităţii, trei comunicate de presă, trei anunţuri de presă scrisă, trei panouri temporare, patru plăci permanente, 100 de broşuri, 44 de autocolante, 40 de mape de presă şi două conferinţe de presă.