Întârziatul Şova vrea să-i găsească pe vinovaţii proiectului "centurii de diamant"

Întârziatul Şova vrea să-i găsească pe vinovaţii proiectului
Ministrul Dan Şova şi toţi liderii marcanţi ai PSD Cluj, în frunte cu Ioan Rus, s-au adunat pentru a deschide, oficial, porţiunea de 2,5 km, din centura Vâlcele - Apahida, ce a rămas nefinalizată încă din 2011. Şova a ameninţat că-i va căuta pe vinovaţii care au triplat proiectul centurii.

Ministrul marilor proiecte, Dan Şova, s-a lăsat aşteptat mai bine de trei ore, la deschiderea tronsonului de 2,5 km, din centura Vâlcele - Apahida, la care se lucrează încă din toamna anului trecut. El şi-a uitat promisiunea că lucrările trebuiau finalizate până iunie 2013, mulţumind firmei de construcţii că a reuşit, totuşi, să închidă proiectul în decurs de un an. Pentru că reprezentanţii PDL l-au criticat că vine la Cluj să inaugureze o centură realizată şi deschisă de Emil Boc, ministrul Şova a ţinut să se apere. El a menţionat că nu inaugurează nimic şi că a venit să îndrepte dărâmăturile lăsate de Emil Boc. Pentru a încheia socotelile cu constructorii acestui drum, Şova mai trebuie să scoată din buget peste 4 milioane de euro.

După multe tergiversări, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP) a deschis, ieri, integral, acea porţiune de 2,5 km din centura Vâlcele - Apahida care rămăsese nefinalizată. În 2011, când Emil Boc era premier, a inaugurat centura fără această porţiune care necesita lucrări aparte, din pricina alunecărilor de teren. A fost contractată firma maghiară Vegyepszer care a făcut o parte din lucrările de consolidare a versantului din zona kilometrului 6. În iarna lui 2011, întreaga lucrare de consolidare s-a surpat. Noua conducere a DRDP a negociat cu firma Keller să preia acest contract şi să refacă atât consolidara versantului cât şi lucrările de asfaltare. Lucrările au reînceput în toamna lui 2012. Ministrul Dan Şova a venit în februarie 2013 şi a promis că în iunie toată lucrarea se va încheia. Din pricina problemelor tehnice, termenul de finalizare s-a mai amânat cu câteva luni. După lungi aşteptări, lucrările s-au încheiat, totuşi, saptămâna aceasta, iar Şova a ţinut să fie prezent la deschiderea circulaţiei pe acest tronson.

Prezenţa lui Dan Şova a fost anunţată pentru ora 11.30. Acesta a ajuns de abia la ora 15.00., însoţit de toţi membrii marcanţi ai PSD, inclusiv de Ioan Rus. Şova a motivat că a întârziat din pricina ceţii de pe Aeroportul din Bucureşti. Numai că toate avioanele care au ajuns la Cluj, inclusiv cel din Bucureşti, au sosit fără întârziere. Sursele ZIUA de CLUJ au informat că Şova a venit cu elicopterul şi că nu avea cum să întârzie din pricina ceţii. Reprezentanţii PDL s-au grăbit să-l ironizeze pe Şova pentru că a venit la Cluj să inaugureze o centură pe care a finanţat-o şi a inaugurat-o Emil Boc, pe vremea când era premier al României. Şova a ţinut să menţioneze că nu a venit să facă nici o inaugurare.

„Sunt aici pentru a îndrepta dărâmăturile lăsate de Emil Boc. Sper să fie pentru ultima oară când suntem nevoiţi să refacem astfel de surpări. Nu am venit la o inaugurare, am venit să particip la deschiderea acestui drum. Astăzi dăm drumul la circulaţie pe acestă centură, care era incompletă. E foarte bine că avem o granţie din partea constructorului, de trei ani", a spus Şova. În total, proiectul centurii a ajuns să coste 142,9 milioane de euro. Costructorii au recunoscut că nu au emis încă toate facturile: „Am primit banii cam în proporţie de 90 la sută. Mai avem de făcut unele deconturi", a spus unul dintre reprezentanţii Keller. Şova a recunoscut şi el că încă nu s-au achitat toţi banii către constructor. „Mai avem de plătit în jur de 4 milioane de euro pe acestă lucrare", a spus Şova.

Şeful DRDP, Eugen Cecan s-a arătat încrezător că aceşti bani vor putea fi plătiţi până la finele acestui an: „Să sperăm că mai primim ceva de la Minister. Eu aşa zic că vom reuşi să ne achităm de această datorie". Drumul tehnologic pe care s-a circulat până în prezent va fi dezafectat chiar de săptămâna aceasta, a mai transmis Cecan. Iniţial, centura Vâlcele Apahida, de 24 de km, a fost estimată la circa 50 de milioane de euro şi a ajuns să coste peste 140 de milioane. Şova a promis că, acum, după ce s-a finalizat întreaga lucrare, va demara o anchetă pentru a verifica cine se face responsabil de majorarea costurilor la acest proiect. „Îl anunţ şi pe domnul Boc şi pe toţi cei care au fost în cadrul DRDP, că acum începem să facem cercetări. Îi vom găsi pe cei care se fac vinovaţi de situaţia acestui proiect şi ei vor trebui să răspundă", a ameninţat Şova.

 

Comenteaza