Licitaţie amânată. Un transportator clujean a dat procedura peste cap

Licitaţie amânată. Un transportator clujean a dat procedura peste cap
Consiliul judeţean a anunţat joi că amână cu cel puţin 20 de zile cea mai importantă licitaţie pentru transportul de persoane judeţean din ultimii doi ani.

Consiliul Judeţean (CJ) Cluj a anunţat joi că amână licitaţia pentru transportul judeţean de persoane. Potrivit unul calendar care fusese publicat luni pe website-ul cjcluj.ro, depunerea ofertelor trebuia să se facă în 7 martie, iar şedinţa de atribuire urma să aibă loc în 27 martie. Potrivit noului anunţ, procedura a fost decalată cu cel puţin 20 de zile.

„Ne-a sunat preşedintele Federaţiei Transportatorilor (n.r. Federaţia Operatorilor Rutieri de Transport - FORT) şi ne-a atras atenţia că timpul până la depunerea ofertelor este prea scurt pentru obţinerea de către operatori a certificatelor fiscale. I-am dat dreptate şi am stabilit să amânăm licitaţia", a declarat Călin Tuluc, vicepreşedintele consiliului judeţean.

Certificatele fiscale atestă faptul că operatorii şi-au plătit toate impozitele şi taxele către bugetul central şi cel local. Specialiştii spun că, în această perioadă, firmele îşi realizează bilanţurile contabile pe anul 2015 şi multe nu şi-au achitat încă dările către stat.

Prin decizia de amânare, consiliul judeţean a făcut pe plac, indirect, unui transportator local. „S-a implicat federaţia. Eu am sunat la federaţie şi le-am spus că nu e ok ce se întâmplă. Licitaţie de pe azi pe mâine, du-te scoate-ţi certificatul fiscal dacă mai ai timp. Dacă se ţinea licitaţia la data iniţială, nici nu licitam. Şi aşa renunţ la câteva trasee, că m-am săturat", a spus Liviu Jişa, patronul Tours Claus (membră a grupului Alis). Jişa este vicepreşedinte al Federaţiei Operatorilor Rutieri de Transport. Jişa a subliniat şi că va da în judecată consiliul judeţean şi va cere despăgubiri pentru daunele aduse societăţii sale prin eroarea comisă în 2013.

Aşa cum ZIUA de CLUJ a scris, la licitaţie se scot peste 30 de trasee judeţene, cuprinse în pachete de câte două, trei sau patru, pentru care atribuirea iniţială a avut loc în decembrie 2013. Atunci, rezultatul a fost viciat din cauza unei erori făcută de un funcţionar al CJ, care a introdus datele greşit în aplicaţia electronică. Sistemul a oferit rezultatul pe trasee individuale, nu pe grupe, cum se anunţase. Ca urmare, unele firme care urmau să piardă licitaţia s-au trezit câştigătoare. Hotărârea Consiliului Judeţean care consfinţea acest rezultat viciat a fost anulată în parte de instanţă, care a dispus reluarea licitaţiei pe grupe şi anularea licenţelor de traseu ale operatorilor.

Citeşte şi: Confuzie şi nervi în transportul judeţean. „S-a făcut o nedreptate, iar acum se face alta"

 

Comenteaza