Licitatie cu miza de peste 30 de milioane de euro, anulata de Primaria Cluj
- Scris de Mircea Tatar
- 11 Iun 2015, 17:26
- Administraţie
- Ascultă știrea
Miza acestei licitatii este una uriasa, este vorba de un contract cu valoarea estimativa de 140.722.078 lei, adica peste 30 de milioane de euro, ce include servicii de curatare si maturare a strazilor, servicii de deszapezire si de înlaturare a ghetii.
Potrivit Biroului mass-media al primariei Cluj, motivul anularii licitatiei îl constituie faptul ca nu au fost îndeplinite criteriile de eligibilitate (documente de calificare/ tehnic / financiar) de cel putin 3 ofertanti, pe fiecare lot în parte (sector I si sector II), conform art 29 alin (9) din Legea nr. 51/2006- a serviciilor comunitare de utilitati publice. Municipiul este împartit în doua sectoare, iar pentru acest contract s-au batut câteva dintre cele mai cunoscute firme din domeniu.
Primaria Cluj-Napoca a demarat prima procedura de concesionare a serviciului de salubrizare stradala si deszapezire în 24 septembrie 2013, prin anuntul cu nr. 2378. Câstigatoare initiala a fost declarata societatea Supercom din Bucuresti, dar firmele Rosal si Brantner au contestat rezultatul, iar în cele din urma licitatia a fost anulata în instanta. Licitatia actuala a fost publicata pe SEAP prin anuntul cu nr. 2608 din 17.02.2015.
Rezultatul procedurii poate fi contestat pâna joi, 18 iunie 2015. Dupa aceasta perioada primaria poate demara procedurile pentru o noua licitatie. În acest conditii contractul anterior încheiat cu firmele Rosal si Brantner a fost prelungit pâna la finalizarea noilor proceduri de atribuire a serviciilor.
Pentru lotul 1, toate cele 3 oferte depuse au fost declarate neconforme/ inacceptabile, iar pentru lotul 2, doua oferte au fost declarate admisibile, iar 4 oferte au fost declarate neconforme/ inacceptabile. Printre motivele pentru care ofertele au fost respinse sunt: modificarea procentului redeventei ofertate initial si implicit a propunerii financiare, neîndeplinirea unor cerinte minime de calificare solicitate prin Fisa de date a achizitiei, neîndeplinirea unor cerinte stabilite prin caietul de sarcini, nejustificarea unor elemente din propunerea tehnico-financiara (de exemplu nejustificarea consumului de combustibil).
Criteriul de atribuire stabilit a fost "Oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic", în ceea ce priveste pretul ofertei (în proportie de 99,9%) si redeventa (în proportie de 0,1%).
Pentru aceasta licitatie anulata au fost depuse urmatoarele oferte :
Lot 1/sector 1
1. S.C. BRAI- CATA SRL Braila
2. S.C. SUPERCOM SA
3. S.C. ROSAL GRUP SA
4. Asocierea SC RETIM Ecologic Service SA cu RER Ecologice SRL - oferta respinsa în cadrul sedintei de deschidere a ofertelor datorita faptului ca garantia de participare nu a fost constituita în numele asocierii ofertante, ci doar în numele SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SRL.
Lot 2/sector 2
1.S.C. RER ECOLOGIC SERVICE BUCURESTI REBU SA
2.Asocierea SC RER ECOLOGIC SERVICE BUZAU SA , RER ECOLOGIC SERVICE ORADEA SA
3. Asocierea SC POLARIS M HOLDING SRL, SC IRIDEX GROUP IMPORT EXPORT Bucuresti - filiala Costinesti S.R.L. Si SC SERVICII DE SALUBRITATE BUCURESTI SA
4. S.C. SUPERCOM SA
5. S.C. ROSAL GRUP SA
6. Asocierea S.C. BRANTNER SERVICII ECOLOGICE S.A., COMPANIA DE SALUBRITATE BRANTNER VERES S.A.
Singurele oferte admisibile depuse au fost pentru lotul 2: Asocierea SC RER ECOLOGIC SERVICE BUZAU SA , RER ECOLOGIC SERVICE ORADEA SA si cea a Asocierii S.C. BRANTNER SERVICII ECOLOGICE S.A., COMPANIA DE SALUBRITATE BRANTNER VERES S.A.