Lucrările la metrou vor începe săptămâna aceasta

Lucrările la metrou vor începe săptămâna aceasta

Primarul Emil Boc a anunțat, luni, 3 iunie 2024, că lucrările la metroul din Cluj-Napoca ar urma să fie demarate în cursul acestei săptămâni.

„Metroul va începe, cel mai probabil, în această săptămână'', a declarat edilul Emil Boc, în cadrul conferinței de presă prilejuită de demararea lucrărilor la școala gimnazială din cadrul hub-ului educațional Borhanci. Ulterior, va fi depus proiectul pentru trenul metropolitan. 

Alin Tișe a semnat marți, 21 mai 2024, în regim de urgență, autorizația de construire pentru investiția „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”. 

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere.

Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.

Contractul pentru proiectarea și execuția Magistralei M 1 Cluj-Napoca a fost semnat cu Asocierea Gulermak-Alstom-Arcada pentru aproape 2 miliarde Euro, fiind cel mai mare contract pentru infrastructura de transport atribuit până acum.

Prin contractul de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri.

Exproprierea terenurilor pentru construirea metroului de la Cluj Napoca costă 283 milioane lei, bani de la Guvernul Romaniei. Pentru prima linie de metrou din Cluj-Napoca vor fi expropriate 486 de imobile (case și terenuri) cu o suprafață totală de peste 400 000 mp. din care aproape 60 000 mp. construiți. Printre expropriați, producătorul de bere Ursus, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, Compania Kaufland, Avicola Gilău. 

URSUS - 2.026.530 lei, 125.235 lei
USAMV - 760.725 lei, 171.120 lei, 24.840 lei, 34.040 lei, 94.760 lei, 209.760 lei, 53.360 lei, 471.040 lei, 40.480 lei
UNIREA SA - 808.680 lei
Kaufland - 2.275.896 lei, 1.017.624 lei, 526.309 lei, 428.743 lei, 428.743 lei, 414.345 lei, 403.466 lei,
Familia milionarului Ovidiu Turcu - 2.654.545 lei
UMF - 14.132.982 lei
Neva Construct - 3.417.225 lei, 2.482.275 lei
Florest Real Estate - 1.202.187 lei
ARHIEPISCOPIA VADULUI, FELEACULUI SI CLUJULUI –6.751.880 lei
ASOCIATIA AGRICULTORILOR MAGHIARI DIN ROMANIA - 1.912.680 lei
BILDER INVEST SRL-7.130.115 lei
BILDER COMP - 4.504.320 lei
IARA IMPEX - 4.194.855 lei
 
Suma aferentă despăgubirii imobilelor din Cluj-Napoca și Florești a fost stabilită prin raportul de evaluare întocmit de către evaluatorul autorizat Chelaru Ștefan Dragoș, membru atestat ANEVAR.

Etichete
Comenteaza