Foto MEGA proiect de regenerare urbană în Apahida. Va avea locuințe, birouri, piațetă, grădiniță / Localnicii spun că va bloca traficul

MEGA proiect de regenerare urbană în Apahida. Va avea locuințe, birouri, piațetă, grădiniță / Localnicii spun că va bloca traficul
| Foto: Atelier RVD
MEGA proiect de regenerare urbană în Apahida. Va avea locuințe, birouri, piațetă, grădiniță / Localnicii spun că va bloca traficul
MEGA proiect de regenerare urbană în Apahida. Va avea locuințe, birouri, piațetă, grădiniță / Localnicii spun că va bloca traficul
MEGA proiect de regenerare urbană în Apahida. Va avea locuințe, birouri, piațetă, grădiniță / Localnicii spun că va bloca traficul
MEGA proiect de regenerare urbană în Apahida. Va avea locuințe, birouri, piațetă, grădiniță / Localnicii spun că va bloca traficul

Urbaniștii județului Cluj au dezbătut, joi, construirea unui proiect de regenerare urbană - ansamblu mixt care cuprinde locuințe, zone de servicii, birouri, grădiniță, spații verzi, parking auto, în comuna Apahida.

Potrivit documentației, ansamblul mixt va fi ridicat pe strada G. Coșbuc, pe 21 de parcele care însumează o suprafață totală de 55.183 metri pătrați. Pe terenul situat se propune realizarea unui ansamblu funcțional mixt, compus din 10 corpuri de clădire care conțin funcțiuni de interes public, locuire colectivă ți grădiniță. 

Proiectantul Rareș Drăgan a afirmat că proiectul va fi un centru comunitar cu integrare urbanistică. „Ne dorim să cream un pol pentru locuire, pentru că acest ansamblu se adresează familiilor. Pe lângă locuințe, ansamblul va mai beneficia de o piațetă, grădiniță, spații comerciale, birouri, etc. Beneficiarul proiectului este un investitor și un grup belgian”, a explicat proiectantul.

Primăria susține proiectul, dar are câteva obiecții

Edilul Apahidei, Grigore Fati, a fost prezent la ședința Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism (C.T.A.T.U) a județului Cluj și a expus „poziția” administrației locale:

„Acest proiect a fost introdus și în Consiliul Local (CL) Apahida. N-am văzut să apară modificări, în mare este la fel cum s-a dorit și în CL. Este adevărat că noi dorim o infrastructură care să permită accese din mai multe zone. Totodată, avem problema canalizării menajere care nu va mai suporta ce se va construi în comună.

Principala cerință este realizarea canalizării pentru că rețeaua existentă nu va face față. Autorizațiile le vor primi doar dacă vom avea aceste utilități și infrastructura. Am discutat și pentru a aduce traseul Trenului Metropolitan în zona respectivă. Cu aceste considerente susținem acest proiect. Canalizarea trebuie făcută pe cheltuiala investitorului”, a spus primarul din Apahida.

Ce probleme au semnalat localnicii

Marius Corîci, de la asociația Pro Apahida, susține că, pe lângă problema canalizării, traficul va avea cel mai mult de suferit.

„Proiectul acesta are o istorie destul de lungă. Pe lângă canalizare, mai este problema mobilității care este foarte gravă. Avem acolo două străzi care arată relativ bine în planșe, dar în realitate nu este la fel. Propunerea drumului care se descarcă în viitoarea centură metropolitană ar trebui să fie făcută odată cu ansamblul. Acum vorbim de niște ulițe asfaltate acolo. Considerăm că găsirea unor soluții din punct de vedere al mobilității ar rezolva o parte din probleme. Pe planșe arată bine, dar în realitate nu este așa”, a transmis reprezentantul Pro Apahida.

Darie Moldovan, consilier local PNL în Apahida, are aceleași rezerve în ceea ce privește traficul.

„As vrea să completez puțin ceea ce a spus domnul primar. Proiectul acesta este foarte aproape de gara centrală, care va fi construită acolo. Nu vedem locuri de parcare și alte investiții de genul. Mi se pare grosolan să spui că nu va genera un trafic mare, pentru că Apahida e oricum blocată în fiecare dimineață. Am dori ca proiectul să fie mai aprofundat și să se lămurească anumite lucruri”, a spus acesta.

De asemenea, consilierul local Maria Rodilă a afirmat că o îngrijorează descărcarea traficului și susține că ar vrea să vadă o soluție mai clară pentru rezolvarea acestei probleme.

Proiectul nu a „trecut” și a fost amânat

Arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, i-a cerut proiectantului să etapizeze foarte clar proiectul.

„Ansamblul per total este în regulă. Au fost obiecțiuni pe partea de implementare. Avem problema cu canalizarea și cu traficul. Acestea sunt în primul rând. De asemenea, mai este necesar să se țină cont de transformarea zonei gării. Trebuie să se spună concret pașii care vor fi făcuți. Este nevoie de o etapizare clară”, a afirmat Salanță.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, a propus o amânare a proiectului pentru o ședință ulterioare, având în vedere toate discuțiile și problemele legate de proiect.

Comenteaza