Video Foto Minune pe Autostrada Transilvania: Veriga lipsă din A3, lotul Câmpia Turzii - Chețani, poate fi terminat cu 8 luni în avans
- Scris de Ziua de Cluj
- 23 Mar 2023, 08:48
- Administraţie
- Ascultă știrea
Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructura susțin că tronsonul de 15,7 kilometri dintre Câmpia Turzii și Chețani, veriga lipsă din Autostrada A3 dintre Nădășelu și Târgu Mureș, ar putea fi terminat cu 8 luni în avans.
„Reușesc cei de la Strabag și Geiger surpriza pe #AutostradaTransilvania?”, au postat reprezentanții Asociației Pro Infrastructura pe pagina de Facebook a ONG-ului. Pro Infrastructura a filmat weekendul trecut toți cei aproape 15,7 kilometri dintre Câmpia Turzii și Chețani. Este vorba despre veriga lipsă din Autostrada A3 dintre Nădășelu și Târgu Mureș, lot executat de asocierea Strabag-Geiger
Contractul a fost semnat în 26.10.2022, iar ordinul de începere a fost emis în 21.11.2022, termenul de finalizare fiind august 2024, pentru circa 420 de milioane de lei (84 de milioane de euro).
Rezilierea cu antreprenorul precedent, Straco, s-a făcut la un progres fizic de aproape 38%. „Chiar cu unele lucrări refăcute, restul rămas de executat pentru o inaugurare (stadiu ~95%) în decembrie 2023 ar fi de aproximativ 60%, deci o medie lunară de 6,5-7%. Foarte dificil, dar nu imposibil”, arată specialiștii de la Pro Infrastructura.
Cei de la Pro Infrastructura susţin că ar fi o premieră ca un tronson de autostradă să fie deschis cu 8 luni înainte de termenul contractual. „Cei doi constructori, Strabag și Geiger, au puterea tehnică, financiară și de management ca să producă surpriza. Este nevoie și de vreme bună, mai ales pe final de an, dar în primul rând de o mobilizare exemplară a antreprenorilor și a subcontractorilor acestora. Sperăm să reușească”, se mai arată în postarea asociaţiei.
În martie 2021 contractul pentru realizarea celor 15,7 km de autostradă A3 dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost reziliat de către Compania de Drumuri. Contractul fusese semnat în 2015 cu firma românească Straco. Licitaţia actuală a fost lansată în 20.07.2021 şi câştigătorul iniţial, Drum Asfalt-Trameco, a fost contestat de Strabag-Geiger. Instanța a dat dreptate asocierii austriaco-germane, iar CNAIR, după reevaluarea ofertelor, a desemnat în 08.08.2022 asocierea Strabag-Geiger ca fiind noul câştigător.