Modificarea curajoasă a centrului Clujului ar putea începe în vară

Modificarea curajoasă a centrului Clujului ar putea începe în vară

Proiectul prevede extinderea spațiului pietonal, plantarea unor aliniamente de arbori, modernizarea iluminatului public cu tehnologie led, amplasarea de mobilier urban modern, dar și construirea primului stand pentru taxiuri electrice.

Licitaţia privind "proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii creşterea şi îmbunătăţirea spaţiului pietonal în zona urbană - modernizarea străzilor Regele Ferdinand, Emil Zola, Sextil Puşcariu, Tipografiei (tronsoanele 1 și 3) şi a scuarului CEC" a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice în noiembrie.

Valoarea estimată a constractului este de 15,3 milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată (3,3 milioane de euro). Pentru realizarea acestui proiect, Primăria Cluj-Napoca a depus cerere de finanțare din bani europeni. 

"Luni, 21 ianuarie, s-a împlinit termenul pentru depunerea ofertelor pentru realizarea proiectului tehnic și a lucrărilor de modernizare a străzilor Regele Ferdinand, Tipografiei, Emile Zola și Sextil Pușcariu. A fost depusă o singură ofertă. Este în evaluare și în cel mai scurt timp vom stabili dacă este conformă sau nu. Urmează perioada de proiectare și de obținere a autorizației de construire. Estimez că în vara acestui an ar putea începe lucrările de execuție", a declarat Ovidiu Câmpean, director în Primăria Cluj-Napoca. 

Cum va arăta strada Regele Ferdinand. GALERIE FOTO

Un grup de arhitecți reuniți sub denumirea Asiza, coordonați de Vlad Sebastian Rusu, câștigător a două concursuri de soluții organizate de Primărie (Parcului Feroviarilor şi Turnul Pompierilor, n. red.), a imaginat felul în care ar putea să arate arterele din zona centrală. Ideile au fost prezentate în cadrul dezbaterii organizate de Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC). 

ZIUA de CLUJ scria, în vara lui 2018, că pe Regele Ferdinand se păstrează cele trei benzi actuale. Modificarea importantă este că pe o bandă, dinspre Bd. 21 Decembrie spre Piața Mihai Viteazul, vor putea circula numai mijloacele de transport în comun. În fața magazinului Central se va realiza o piațetă. Tot acolo se va păstra o stație cu refugiu pentru troleibuze și autobuze.

Taximetrele vor fi mutate de pe Ferdinand pe Tipografiei, de unde vor dispărea locurile de parcare la bordură. Pe ambele laturi ale străzii vor exista benzi pentru biciclete, iar la capetele străzii vor fi, în paralel, treceri pentru pietoni, dar și pentru biciclete. În plus, este prevăzută o a treia trecere pentru pietoni/ biciclete, în zona poștei. Arhitecții au imaginat un aliniament de arbori pe ambele părți ale străzii.

Emile Zola va fi în cea mai mare parte cu shared space; asta înseamnă că mașinile de aprovizionare și ale riveranilor pot intra, dar nu pot staționa. Aceeași situație a fost prevăzută și pe Sextil Pușcariu. De la intersecția cu S. Pușcariu, strada Emil Zola va deveni complet pietonală. Vor fi prevăzuți stâlpi retractabili, pentru acces în cazuri de forță majoră. Ambele străzi au fost gândite cu arbori.

Pe Tipografiei nu vor fi permise parcările. Mașinile vor putea circula, dar au fost prevăzuți stâlpișori pe marginea carosabilului pentru a nu putea staționa. Doar în dreptul magazinului Central va exista o zonă care va funcționa ca stand de taxi. În capătul dinspre str. Cuza Vodă - S. Brassai e propus un taluz înierbat.

Proiectul a fost supus dezbaterii publice în cadrul unui eveniment organizat prin CIIC.

Comenteaza