Probleme noi pentru Autostrada Transilvania. CNAIR refuză plata unor lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro

Probleme noi pentru Autostrada Transilvania. CNAIR refuză plata unor lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro

Contractul pentru un alt tronson de pe Autostrada Transilvania ar putea fi reziliat. Motivul ar fi unele lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro.

Este vorba despre secțiunea 3C2 a Autostrăzii A3, între Chiribiș și Biharia. CNAIR refuză plata lucrărilor, astfel că șantierul din Bihor s-ar putea închide chiar înainte de a începe. În cazul în care contractul va fi reziliat, licitația va fi reluată iar lucrările la tronson, întârziate cu încă doi ani, conform informaţiilor Digi24

Construcția lotului de 28,55 de kilometri al Autostrăzii A3, între Chiribiș și Biharia, a fost adjudecată de o asociere de firme din România și Slovacia. Contractul a fost semnat anul trecut și prevedea 6 luni de proiectare și 18 de execuție, pentru 326 de milioane de lei plus TVA.

Patru dintre structurile începute sunt fundate direct pe sol. De-a lungul timpului, gropile unde s-au turnat betoane au rămas deschise, iar apa din precipitații s-a infiltrat iar terenul nu mai are capacitatea portantă necesară, așa că trebuie executate niște lucrări de fundare indirectă. Constructorul a făcut organizarea de șantier, dar pentru a începe lucrările așteaptă un aviz de la CNAIR pentru noul proiect tehnic. Acesta prevede lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro.

Autostrada A3 are un trecut zbuciumat, cu o istorie de peste 17 ani. Bechtel a câștigat atunci contractul de construcție fără licitație, însă opt ani mai târziu nu a finalizat decât cei 52 de kilometri între Gilău și Câmpia Turzii.

Doar puțin peste 5 kilometri din Autostrada A3 sunt finalizați în Bihor, aceștia făcând legătura cu rețeaua de autostrăzi din vestul Europei, prin punctul de frontieră Borș 2. În schimb, în direcția spre Cluj-Napoca, Autostrada A3 se termină în câmp.

"Este un tronson important și blestemat, în același timp. Antreprenorul ar trebui să vină cu proiectul tehnic final în compania de drumuri și ar trebui să facă lucrul ăsta, dacă nu săptămâna asta, undeva în viitorul foarte foarte apropiat, pentru că îi expiră termenul de 6 luni și expiră și răbdarea pe care compania de drumuri și șoferii o mai au. 

Antreprenorul probabil că știa, când a semnat, că nu o să facă în banii pe care i-a licitat. A sublicitat, toată lumea a fost de acord și acum trebuie să vedem pe unde scoatem cămașa pentru că antreprenorul cere mult mai mult decât se permite din punct de vedere legal să se adiționeze contractul",  spune Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro-Infrastructură. 

Comenteaza