Nouă oprelişte pe centura de diamant a Clujului

Nouă oprelişte pe centura de diamant a Clujului
La 63 de milioane de lei ajung costurile pentru finalizarea centurii de diamant. Deocamdată, constructorii pot miza pe numai 54,8 milioane. Din pricina unor dificultăţi tehnice, lucrările la cei trei km se vor închide complet în septembrie.

Firmele Keller şi Diferit, care lucrează la finalizarea centurii Vâlcele - Apahida, s-au confruntat cu o serie de dificultăţi tehnice în zona capătului de pod dinspre Vâlcele. Aşa se face că, deşi s-a promis că centura va fi gata în luna iunie, lucrările vor putea fi complet încheiate undeva prin septembrie. Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, a subliniat că s-au găsit soluţii tehnice pentru remedierea problemelor apărute şi că nu se pune problema unor costuri suplimentare. În total lucrarea a fost contractată pentru de 63 de milioane de lei, sumă care nu a ajuns, integral, la Cluj. Pe cealaltă zonă de carosabil s-a lucrat intens, a spus Cecan, altfel că o porţiunea de peste 2 km va putea fi deschisă circulaţiei în iunie, cum a fost programat.

Lucrările pentru finalizarea celor aproxiamtiv 3 km, din centura Vâlcele - Apahida, sunt executate de consorţiul Keller - Diferit. Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, declara, la ultima sa vizită în Cluj, că în iunie, centura se finaliza integral şi că nu se pune problema sub nici o formă să nu fie alocaţi banii necesari pentru finalizarea acestui proiect. Numai că planurile de acasă nu se potrivesc cu cele din târg, astfel că apariţia unor probleme tehnice duc inevitabil la o intârziere a termenului de predare a lucrării.

Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Eugen Cecan, a explicat că s-a lucrat intens, astfel că lucrarea ce ţinea de consolidarea versantului alunecos e gata, la fel şi o parte din carosabil. În schimb, la intrarea dinspre Vâlcele, pe podul care a rămas suspendat, au apărut o serie de probleme tehnice. "Trebuiau găsite noi soluţii tehnice pentru rambleurile de la acest pod. Forajele cu care s-a început iniţial erau prea scumpe, aşa încât s-au găsit metode alternative, care însă ne ţin puţin în loc, pentru că ne obligă şi la o perioadă de stagnare, înainte de a deschide drumul circulaţiei", a explicat Cecan. Totuşi, el a menţionat că o parte din tronsonul pe care se lucrează, de 2 km, va fi deschis circulaţiei începând din luna iunie, însă pe traseul de pe pod, de circa 600 de metri, nu se va putea circula decât din toamnă. "Toată lucrarea va fi predată undeva în august-septembrie", a detaliat Cecan.

În total, constructorii ar urma să încaseze pentru lucrările care au rămas de executat la centură - în urma concedierii firmei maghiare Nemzetkozi Vegyepszer - 63 de milioane de euro. "O bună parte din bani i-am primit de la bugetul central. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Durmuri Naţionale, precum şi Ministerul pentru Proiecte de Infratsructură au înţeles că se impune să finalizăm aceste lucrări şi ne-au alocat suma de 54,8 milioane. Restul de bani ar urma să-i primim la prima rectificare bugetară", a spus Cecan. El a subliniat că nu există nici un risc ca firmele de construcţii să nu-şi primească banii. De altfel, când Şova a vizitat şantierul centurii, a promis că banii vor ajunge spre Cluj. El a ţinut, totuşi, să-l critice pe primarul Emil Boc, spunând că el ar fi vinovat de situaţia critică în care se află centura Vâlcele - Apahida. Şova sublinia că din 2006 şi până în prezent, costurile lucrărilor s-au triplat: "Lucrările au început în 2006 şi din păcate reuşim să le finalizăm de abia anul acesta. Vorbim de numai 25 de km de centură care au fost contractaţi pentru suma de 216 milioane de lei şi care au ajuns să coste acum 625 de milioane de lei".

 

Comenteaza