O firmă din București face proiectul pentru CENTURA METROPOLITANĂ

O firmă din București face proiectul pentru CENTURA METROPOLITANĂ
La Cluj ar urma să se construiască 38 de kilometri de centură metropolitană

S-a stabilit câștigătorul licitației pentru studiul de fezabilitate al centurii metropolitane.

 

Primarul Emil Boc a anunțat miercuri, în exclusivitate la Realitatea FM Cluj, care este asocierea de firme care a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate a centurii metropolitane. Este vorba despre societatea Consitrans București, care s-a asociat cu Institutul de Geologie Vasile Pîrvan și cu Geostud. Valoarea contractului este de 13,2 milioane de lei. Până în 4 august pot fi depuse contestaţii.

”Au fost cinci ofertanți, iar după o analiză consistentă colegii mei au declarat câștigătoare oferta asocierii Consitrans. E o firmă care are ca obiect de activitate realizarea de drumuri și autostrăzi, de proiecte și studii tehnice, adică exact ce ne trebuie nouă. Acum curg cele 10 zile pentru contestații”, a spus Boc.

Transregio Feleac, cum se numeşte centura metropolitană în Master Planul General de Transport, are 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro. Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe Drumul Național nr. 1.

Acest drum costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi traversarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km. Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida.

Acest tronson are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Comenteaza