O jurnalistă clujeană implementează master planul de transport

O jurnalistă clujeană implementează master planul de transport
Realizarea autostrăzilor şi drumurilor expres din România au fost date pe mâna unei prezentatoare de ştiri din Cluj.

Ministrul clujean Ioan Rus a numit-o în funcţia de şef al Biroului de implementare a master planului pentru transporturi al României pe Daniela Angela Berinde, o fostă prezentatoare TV care i-a fost pentru câteva luni consiliera de imagine şi care nu are nicio specializare în domeniu, anunţă investigatiimedia.ro. Berinde era şefa de cabinet a lui Rus.

CV-ul acesteia nu a fost necesar la numirea în functie, susţine Ministerul Transporturilor, într-un răspuns adresat Centrului de Investigaţii Media. Din cunoştinţele ZIUA de CLUJ, Berinde (41 de ani) nu are niciun fel de studii în domeniul transporturilor.

Dana Berinde a debutat în presă la Radio Contact, a lucrat apoi la posturile de televiziune NCN, TVR (la Cluj şi Bucureşti), Transilvania L!VE şi Digi 24 Cluj. Este o apropiată a unui alt fost ministru clujean, Vasile Dâncu. În 2013, conform ultimei declaraţii de avere, a încasat salarii de la Digi 24 şi Transilvania L!VE, dar şi indemnizaţii ca membru în Consiliul de Supraveghere la societăţile Alpha Rocas şi Millenium Prodesign. Alpha Rocas este un parteneriat între Tarom, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (ambele deţinute de statul român şi având împreuna 35% din acţiuni) şi Alpha Flight Group Limited din Manchester. Millenium Pro Design este firma care operează magazinele duty-free din aeroporturile din întreaga ţară.

Clujeanca se descurcă financiar şi la minister: primește lunar un salariu de bază de 9.370 de lei și un "spor pentru condiții vătămătoare" de 627 de lei. Fosta jurnalistă conduce o echipă formată din doi ingineri şi patru economişti. Biroul de implementare a master planului are ca obiectiv general "planificarea, dezvoltarea, monitorizarea, administrarea şi întreţinerea master planului general de transport la nivelul infrastructurii naţionale".

Master planul reprezintă de fapt strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport din România pentru perioada 2014-2020, pentru implementarea lui - proiectarea şi construcţia efectivă de autostrăzi şi căi ferate - fiind estimat un buget total de 17 miliarde de euro. Ajuns deja la cea de-a cincea variantă, master planul urmează să fie discutat în această săptămână la Bruxelles pentru a doua oară de oficialii Comisiei Europene cu reprezentanţi Ministerului Transporturilor.

Într-un punct de vedere remis presei, biroul de presă al Ministerului Transporturilor spune că Berinde nu implementează, de fapt, nimic. "Biroul de implementare Master Plan din cadrul Direcției Generale Management și Strategie gestionează la nivel administrativ master planul general de transport la nivelul infrastructurii naţionale. Precizăm că implementarea efectivă a proiectelor Master Planului General de Transport se realizează de către companiile din subordinea sau sub autoritatea ministerului (CNADNR, CFR Infrastructură, CFR Călători, CFR Marfă, C.N. AeroporturiBucurești) în coordonarea Direcției Generale Management și Strategie din cadrul MinisteruluiTransporturilor", se precizează în comunicat.

Comenteaza