PDL acuză: "Uioreanu a sabotat proiectul de transport metropolitan în favoarea Fany"

PDL acuză:
Consilierii judeţeni PDL îl acuză pe Horea Uioreanu că s sabotat proiectul de transport metropolitan. În urmă cu două zile, Uioreanu a transmis Ministerului Transporturilor pachetul cu toate traseele intrajudeţene, inclusiv traseele Floreşti, Apahida, Baciu şi Chinteni.

Liderul consilierilor PDL, Alexandru Coroian, susţine că Uioreanu ar fi urmărit să facă jocul companiei Fany, în ciuda faptului că acesta a ţinut să se laude, trimiţând fluturaşi în Floreşti, că este un mare susţinător al proiectului de transport metropolitan.

"E adevărat că reprezentanţii Fany au obiţnut în contencios administrativ suspendarea hotărârii prin care s-au scos, din pachetul general traseele Floresti, Baciu, Chinteni şi Apahida. Numai că motivarea instanţei nu a ajuns nici acum la Consiliul Judeţean şi totuşi Horea Uioreanu s-a grăbit să trimită traseele către minister. Putea foarte bine să stea şi să aştepte această motiavare. Dar dacă ar fi aşteptat, atunci licitaţia ministerului s-ar fi încheiat, iar Fany nu ar mai fi apucat să participe şi să câştige din nou traseul Floreşti, pentru care se bate defapt. Acesta este motivul pentru care afirm că Uioreanu le-a făcut jocul celor de la Fany", a spus Coroian.

Mai grav e faptul că aceste contracte ce vor fi câştigate în cadrul licitaţiei ministerului s-ar putea prelungi încă doi-trei ani de aici înainte, astfel că întreg demersul primăriilor Cluj-Napoca, Floreşti, Baciu şi Chinteni este inutil, proiectul de tranport metropolitan fiind complet compromis. De altfel, în emisiunea de ieri seară, de la REALITATEA TV Cluj, primarul Emil Boc l-a acuzat pe Uioreanu că s-a grăbit să trimită lista la Bucureşti.

Citeşte şi RATUC pierde prima bătălie cu Fany

UPDATE: Reprezentanţii CJ Cluj răspund acuzaţiilor PDL Cluj privind "sabotarea" proiectului de transport metropolitan punctând că Asociaţia Metropolitană de Transport Public Cluj având ca membri Municipiul Cluj-Napoca, Comunele Chinteni, Apahida, Baciu, Ciurila şi Floreşti a solicitat modificarea programului judeţean de transport public prin eliminarea tuturor traseelor de pe raza unităţilor administrativ-teritoriale membre ale Asociaţiei, acestea urmând a fi incluse în programul public de transport local al asociaţiei de dezvoltare intercomunitară „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Cluj" prin adresa nr. 320121/303/07.10.2013, înregistrată la Consiliul Judeţean Cluj cu nr. 17636/10.10.2013.

Redăm integral răspunsul Consiliului Judeţean Cluj

Prin Hotărârea nr. 328/17.10.2013, Consiliul Judeţean Cluj a eliminat aceste trasee din programul judeţean de transport public, urmând ca aceste să fie deservite din 01.01.2014 de către Asociaţia Metropolitană de Transport Public Cluj, respectiv prin RATUC. Această hotărâre a fost contestată în instanţă de către firmele care aveau licenţe pe aceste trasee şi care doreau să participe la licitaţia pentru obţinerea licenţelor pe aceste trasee începând din 01.01.2014. Prin sentinţa civilă nr. 15634/25.11.2013 Tribunalul Cluj, Secţia Mixtă de Contencios Administrativ şi Fiscal, de Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale a dispus suspendarea executării Hotărârii Consiliului Judeţean Cluj nr. 328/17.10.2013, până la pronunţarea instanţei de fond. Potrivit prevederilor articolului 14, alineat 4 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, hotărârile instanţei de judecată, privind suspendarea actului administrativ, sunt executorii de drept. În acest context, Consiliul Judeţean Cluj a fost obligat să transmită la Bucureşti lista traseelor intrajudeţene de transport de persoane întrucât hotărârea judecătorească pronunţată în cauză, chiar nedefinitivă, are caracter executoriu, adică impune punerea sa în aplicare de îndată, în caz contrar persoanele vinovate făcându-se vinovate de comiterea unei infracţiuni. Or, în condiţiile în care principala misiune a Consiliului Judeţean, potrivit legii administraţiei publice, este tocmai aceea de punere în executare a actelor normative, nu vedem cum ar fi putut forul administrativ judeţean să acţioneze exact în sens contrar, fără a suporta rigorile legii!? În acelaşi timp, având în vedere faptul că termenul limită până la care mai puteau fi operate modificări în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a autorizaţiilor de transport internaţional rutier de marfă şi pentru atribuirea electronică a traseelor naţionale din programele de transport prin serviciile regulate judeţene şi interjudeţene, era data de 26.11.2013, pentru a proteja interesul general al comunităţilor locale implicate care este prioritar în organizarea, funcţionarea şi dezvoltarea serviciului de transport public, conform prevederilor Legii nr. 92/2007, Consiliul Judeţean Cluj nu putea amâna introducerea traseelor care au făcut obiectul actului administrativ contestat în sistemul informatic. Neintroducerea acestor trasee în sistemul electronic până la data limită ar fi făcut imposibilă atribuirea acestora, atât prin intermediul Consiliului Judeţean Cluj, cât şi prin intermediul Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Cluj. Neatribuirea acestor trasee, ar priva de acest serviciu locuitorii comunelor limitrofe municipiului Cluj-Napoca. Având în vedere acestea, Consiliul Judeţean Cluj a introdus traseele eliminate din programul judeţean de transport prin această hotărâre, la licitaţia care se desfăşoară începând din 25.11.2013 la nivel naţional, urmând ca, în cazul în care vom avea câştig în acest proces, să se retragă licenţele eliberate operatorilor de transport desemnaţi câştigători pe aceste trasee, acestea revenind Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Cluj.

 


Comenteaza