Piste pentru biciclete doar pe hârtie. Proiectul Primăriei s-a blocat în avizări

Piste pentru biciclete doar pe hârtie. Proiectul Primăriei s-a blocat în avizări
Proiectul administraţiei clujene de încurajare a transportului ecologic, cu bicicleta în oraş şi via „sateliţii" săi, comunele Floreşti şi Apahida stă pe loc.

Dacă pe Cluj-Napoca s-a mai lucrat pe partea de implementare, în Floreşti şi Apahida s-au retrasat pistele pentru că traseul iniţial al acestora gândit din 2010 a fost acoperit cu trotuare de administraţiile locale. Cel puţin asta au anunţat săptămâna trecută şeful Direcţiei de Comunicare, relaţii comunitare şi turism a Primăriei Cluj-Napoca, urmând ca acesta să fie avizat de poliţia rutieră şi de autorităţile de management. Numai că poliţia nu a primit noile date.

În octombrie anul trecut, primăria anunţa că la Cluj-Napoca, s-a trecut la amenajarea staţiilor pentru biciclete. Primarul de Cluj a prezentat chiar şi prototipul-minune de bicicletă şi realizările din cadrul proiectului de realizare a unei reţele de staţii self-service pentru închirierea de biciclete(50 de staţii) şi a peste 15,4 kilometri de piste pe traseul Floreşti - Cluj-Napoca - Apahida.

Bilanţul municipiu atesta că s-au făcut şase (Brâncuşi, Calea Floreşti, Cardinal I. Hossu, Mihai Vizeazu, Dorobanţilor şi Detunata) şi că se lucrează pentru atingerea cifrei de proiect - 43 de puncte de închiriere pe Cluj-Napoca. Potrivit specialiştilor din executiv, la finalul proiectului vor exista 18,8 kilometri de piste de biciclete.

Acesta dacă poliţia rutieră şi autorităţile de management (Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest şi Ministerul Dezvoltării Regionale) vor aviza noua rută retrasată pentru pistele de biciclete.

Liderului asocierii care a câştigat licitaţia pentru amenajările din cadrul proiectul, Viacor Engineering, a recunoscut încă de la finalul anului trecut că există probleme legate de traseul propus în 2010 şi aprobat odată cu finanaţarea pentru pistele de biciclete: Floreşti-Cluj-Napoca-Apahida. Managerul de proiect, Răzvan Ţiţeiu, explica că s-au căutat soluţii pentru retrasarea traseului pentru pistele de biciclete deoarece în Floreşti sau în Someşeni, spre Apahida, acesta a fost acoperit cu trotuare, după lucrările de modernizare a străzilor efectuate de administraţiile locale.

Traseul de proiect pentru pistele de biciclete urma să pornească din Floreşti, prin spatele centrului commercial Polus, cu ieşire spre compania ISDC, apoi Mănăştur, pe strada Bucium, pe varianta Zorilor (unde sunt mai multe propuneri: Pasteur, Zorilor, Păstorului, Piezişă). O soluţie recomandă este şi prin cartierul Grigorescu, pe Donath şi pe Dragalina. Apoi se poate intra prin centru pe Eroilor sau pe Dorobanţi, o variantă este şi prin Dâmbul Rotund, ieşirea spre Apahida urma să se facă pe strada Cantonului. În Apahida erau vizate străzile Crişeni, Dârjan, Triaj, Pietroasa, Parcului şi Horea. În mare, în Cluj-Napoca, pentru traseul de piste de biciclete nu se pregăteau intervenţii foarte complicate, mai ales că în unele zone au fost deja create piste de biciclete, astfel că va fi necesar doar să se amplaseze indicatoare, să se creeze legături şi să fie trasate marcaje. Clujenii cer lămuri primăriei şi piste reale pentru biciclete, însă, în schimb primesc asigurări că proiectul este în grafic.

Săptămâna trecută, şeful Direcţiei de Comunicare, relaţii comunitare şi turism a primăriei, Ovidiu Câmpean, a anunţat că situaţia este sub control. Adică Viacor a găsit o nouă variantă pentru traseul pistelor de biciclete pe zonele cu probleme şi că această este depusă la poliţia clujeană rutieră, pentru a primi avizul, după care va fi înaintată autorităţilor de management, ca soluţie modificatoare a proiectului tehnic, spre a fi aprobată. "S-a găsit o nouă variantă de traseu prin Floreşti, pe marginea drumului naţional, este un traseu mai scurt şi acum este în curs de avizare la poliţie, apoi la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest", a explicat Câmpean.

În schimb, şeful Poliţie clujene, chestorul Ioan Păcurar spune că, deocamdată, nu a primit niciun fel de propunere nouă de piste de biciclete pentru a fi avizată. "Deocamdată nu am primit proiectul. Ca să fie avizat, trebuie mai întâi studiată propunerea, având în vedere că pista urmează să fie la marginea benzilor de circulaţie. În primul rând trebuie îndeplinite normele de siguranţă rutieră, pentru piste este nevoie de o zonă tampon, în aşa fel încât niciunul dintre participanţii la trafic să nu fie în pericol. Aşteptăm propunerile. Nu este imposibil de avizat, însă trebuie studiat", a declarat Păcurar.

Comenteaza