Planuri de refacere a podului Garibaldi. Primăria mai face un pas

Planuri de refacere a podului Garibaldi. Primăria mai face un pas
Ce blochează municipalitatea clujeană în tentativa sa de a reface podul Garibaldi.

Scenariul cu podul Traian ar urma să se repete mai în amonte, la Garibaldi. Podul pe care circulă zilnic cam toată șoferimea din cartierul Grigorescu urmează să fie demolat și reconstruit. Planuri există de multă vreme, dar - ca de obicei - la mijloc s-a strecurat un detaliu. Este vorba despre stăvilarele de sub pod, care nu sunt administrate de primărie, ci de Administrația Națională Apele Române - Administrația Bazinală Someș-Tisa.

Marți, în ședința de Consiliu Local, se va pune în dezbatere un proiect prin care Primăria Cluj-Napoca solicită să primească drepturile de administrare asupra stăvilarelor. Reprezentanții municipalității trimit ANAR un referat în care se arată dispuși, pe propria cheltuială, să modernizeze stăvilarele "prin deschiderea și închiderea automată (mecanizată) a acestora".

"Este necesar, pentru modernizarea podului, să preluăm în administrare și stăvilarele. Acestea urmează la rândul lor să fie modernizate, ca parte a lucrărilor de refacere a infrastructurii și suprastructurii podului", a declarat Iulia Perșa, șef al Biroului mass-media al primăriei.

Pentru ca stăvilarele să treacă în administrarea municipalităţii e nevoie de o hotărâre de guvern. Acest lucru necesită însă timp. După ce a solicitat Parcul Feroviarilor de la Ministerul Transporturilor, municipalitatea a avut de așteptat mai bine de doi ani. De asemenea, Clujul speră să primească de la fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale strada Bună Ziua, pe care vrea să o lărgească, dar demersurile se fac la București cu o viteză de melc.

Primăria a prezentat, în 2014, un proiect arhitectural futurist pentru podul Garibaldi. Acesta a fost însă ”desființat” de unii dintre specialiști, care au susținut că este nevoie de un pod simplu și funcțional.

Comenteaza