Poduri noi la Cluj. Cât investeşte primăria
- Scris de Ionel Lespuc
- 16 Dec 2016, 16:24
- Administraţie
- Ascultă știrea
Consilierii locali clujeni sunt chemaţi marţi să aprobe indicatorii tehnico-economici pentru două poduri din oraş. Unul dintre acestea urmează să fie construit de la zero, altul să fie reabilitat complet.
Podul Porţelanul, care leagă platforma industrială din zona Pieţei 1 Mai de cartierul Iris, peste Nadăş, va fi modernizat şi deschis exclusiv pietonilor, iar în amonte va fi construit un pod cu totul nou. Investiţia estimată de studiul de fezabilitate este de 5,25 milioane de lei şi ar urma să aibă două benzi de circulaţie rutieră, de câte 3,50 metri, o bandă de biciclete, de 1,20 metri şi un trotuar, de 1,50 metri.
Podul Fabricii, de lângă Terapia, va păstra numai infrastructura actuală şi grinzile de susţinere, în rest va fi reconstruit. Carosabilul va avea două benzi exterioare de 3,50 metri şi două la interior, de câte 3 metri, două benzi de biciclete, fiecare de 1,20 metri şi două trotuare, de 1,30 metri. Valoarea estimată a investiţiei este de 15,5 milioane de lei.
Odată aprobaţi indicatorii tehnico-economici de către Consiliul Local, municipalitatea poate scoate la licitaţie proiectarea şi execuţia.
La Cluj, în acest moment, este închis podul Traian. Lucrările au început în august, iar timpul de execuţie anunţat a fost de şase luni. Din cauza frigului, lucrările vor fi însă sistate, astfel că obiectivul ar urma să fie inaugurat abia prin luna mai (adică după nouă luni), potrivit viceprimarului Dan Tarcea.
Un alt pod care îşi aşteaptă rândul este Garibaldi. „Am cerut proiectantului să integreze podul cu construcţiile din zonă, Sala Polivalentă şi Cluj Arena", a spus Tarcea. Municipalitatea ar mai dori să realizeze un pod peste Someş, care să lege strada Plopilor de Grigorescu. Urma să ia locul pasarelei pietonale albastre, din dreptul Parcului Iuliu Haţieganu, dar Comisia Monumentelor Istorice s-a opus, pe motiv că este monument de interes local. În aceste condiţii, pasarela ar urma să fie reabilitată şi se doreşte construirea unui alt pod, cel mai probabil în amonte.