Primele soluţii (timide) pentru traficul de pe Donath

Primele soluţii (timide) pentru traficul de pe Donath
Strada Donath nu a fost gândită pentru traficul pe care îl preia zilnic. Primăra caută soluţii.

Odată cu asfaltarea străzii Pădurii, din Floreşti, acel drum de exploataţie agricolă modernizat, din nordul comunei, strada Donath a fost invadată de maşini. Dimineaţa curg mii de autoturisme spre Cluj, mutând o parte din nebunia de pe DN1 dincolo de Someş; după amiaza, agitaţia se întoarce furioasă cu faţa către Floreşti. Pentru şoferi e o salvare, dar pentru strada Donath şi locuitorii ei, un dezastru. Strada este atât de îngustă încât, pe alocuri, permite trecerea unei singure maşini; despre trotuare nici nu poate fi vorba.

Primăria Clujului nu a intervenit deocamdată pe zona în pantă a străzii Donath. Se caută totuşi soluţii, toate privizorii, pentru că adevărata scăpare este centura metropolitană, despre care nu ştim însă când se va proiecta, executa, inaugura.

„Căutăm în principal soluţii pentru a oferi siguranţă pietonilor, deoarece şoferii circulă cuviteză pe o succesiune de curbe. Vom trasa benzi rezonatoare, astfel încât maşinile să circule cu viteză de zonă rezidenţială. Încă nu am făcut studii, care să ne arate paşii ce trebuie făcuţi, dar ne-am dori să lărgim strada măcar atât cât să putem realiza un trotuar. Primul pas a fost însă acela de a vorbi cu colegii de la spaţii verzi să toaleteze vegetaţia, întrucât chiar şi acolo unde carosabilul permite, şoferii merg tot pe mijlocul drumului", a spus un reprezentant al Primăriei.

Drumul de pe partea de nord a Floreştiului ar trebui să aibă de la toamnă şi un frate. Cea mai mare comună din ţară va beneficia de o centură de sud, care va face joncţiunea cu drumul Sf. Ion, din Cluj. Lucrările la această centură urmau să înceapă chiar săptămâna aceasta şi au un termen de execuţie de şase luni

Comenteaza