Reabilitarea drumul turistic Răchiţele - Ic Ponor continuă. S-a trecut la turnarea celui de-al doilea strat de asfalt FOTO

Reabilitarea drumul turistic Răchiţele - Ic Ponor continuă. S-a trecut la turnarea celui de-al doilea strat de asfalt FOTO
Presate de timp, autorităţile judeţene se grăbesc să finalizeze reabilitarea controversatului drum turistic Răchiţele - Ic Ponor; ce-i drept, cu doi ani de întârziere.

Miercuri, constructorul, asocierea dintre Drumuri şi Poduri Judeţene (DPJ) Cluj SA şi SC Cridov SRL, efectua lucrări de așternere a celui de-al doilea strat de asfalt, montare a parapeților de protecție și realizare a unui zid de sprijin din beton.

Pe sectorul de drum județean desemnat spre execuție societății Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj SA primul strat de covor asfaltic s-a turnat pe o lungime de 9,77 kilometri, pe ambele sensuri de circulaţie, de la km 66+400 la km 76+170.

Cel de-al doilea strat așternut de până în 16 septembrie însumează 3,61 kilometri, fiind turnat între km 76+170 și km 72+265 pe un sens de circulație și între km 76+170 și 72+845 pe cealaltă bandă.

Totodată, până la ora actuală pe o lungime de 1,8 kilometri s-au montat 600 de stâlpi metalici pentru parapeți, iar în aceste zile DPJ Cluj toarnă fundația unui zid de sprijin din beton în localitatea Răchițele, între km 64+432 și km 64+466.

Pe de altă parte, pe sectorul de drum județean desemnat spre execuție companiei SC Cridov SRL s-au derulat lucrări de așternere a primului strat de asfalt pe o lungime de 5,23 kilometri, pe ambele sensuri de circulație, între km 77+100 și km 82+330. Cu toate acestea încă nu s-a turnat asfalt pe porțiunea de drum de la km 76+170 la km 77+100.

Autorităţile judeţene precizează că până în momentul de faţă pe drumul județean Răchițele-Prislop-Ic Ponor s-a turnat primul strat de asfalt pe o lungime de 16 kilometri, iar al doilea strat a fost așternut pe aproape patru kilometri.

Reabilitarea drumului, întârziată doi ani

Lucrările care au mai rămas de efectuat pe acest drum au o lungime de 20,5 km şi au fost evaluate la 18,2 milioane de lei. Noul constructor a câştigat licitaţia organizată în acest sens cu o propunere financiară de 13,3 milioane de lei.

Licitaţia iniţială a fost câştigată în 2009 de asocierea dintre firmele MBS Group Turda, Alfa Rom Satu Mare şi Nemzetkozi Betonut Kft. din Ungaria, pentru suma de 34 de milioane de lei.

Între constructor şi beneficiar (CJ Cluj) au apărut numeroase neînţelegeri legate de suplimentarea valorii lucrării, care au dus în 2013 la rezilierea contractului. CJ a cerut o expertiză asupra lucrărilor efectuate şi în urma prezentării concluziilor acesteia, care arătau că ar fi fost făcute lucrări care nu au respectat standardele de calitate cerute, a depus şi o sesizare la Departamentul de Luptă Antifraudă şi la Direcția Națională Anticorupție.

Finanțarea investiției este asigurată prin Programul Operațional Regional, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bugetul central de stat şi bugetul propriu al CJ Cluj. Pentru a nu pierde banii europeni reabilitarea drumului turistic trebuie terminată până la sfârşitul anului.

Comenteaza